L'alumnat de "Comunicació a les Organitzacions" visita el Col·legi de Periodistes de Catalunya

Els estudiants fan un role play com a portaveus.

En el marc d’aquesta matèria, impartida pel professor Jordi Llobet, va realitzar una sortida a les instal·lacions del Col·legi de Periodistes de Catalunya amb els seus alumnes per conèixer de prop com es gestionava la comunicació i la premsa, com a portaveus d’entitats de seguretat pública.

16/05/2024

Els estudiants de 2n curs del Grau en Prevenció i Seguretat Integral, que cursaven l’assignatura “Comunicació a les Organitzacions”, van tenir l’oportunitat de visitar el Col·legi de Periodistes de Catalunya.

Xavier Puig, cap de comunicació, va mostrar les instal·lacions de l'històric edifici, i va fer una extensa explicació de la funció del Col·legi, i el paper que exerceix la professió periodística en el segle XXI. Emmarcat en les dinàmiques de l'assignatura de Comunicació als Organitzacions, l'alumnat de EPSI va participar, a la Sala d'actes del Col·legi, en un exercici de simulació de roda de premsa i actuació com a portaveus.

La visita, coordinada pel docent de la matèria, Jordi Llobet, va servir als alumnes per aproximar-se a com s’organitzava i es gestionava una roda de premsa encarnant en un “role play” com a portaveus d’una organització vinculada amb la seguretat pública (policia, bombers, etc..) i oferir una roda de premsa als mitjans de comunicació. Mentre es posaven a la pell dels portaveus, els companys feien de periodistes i els hi feien preguntes que havien de respondre com a tals. Una experiència que va permetre als estudiants conèixer altres tasques de l’àmbit.

Els alumnes fan una roda de premsa encarnant en un “role play” com a portaveus.