L’Escola, present a les IX Jornades de l’Associació d’Arxivers i Gestors de Documents Valencians

Joan Pérez, director de l'ESAGED, a valència
L’entitat va organitzar, els dies 12 i 13 de desembre, un seguit de conferències dedicades a les noves estratègies formatives, que han comptat amb la participació del director de l’ESAGED, Joan Pérez, per presentar la filosofia i el model formatiu de l’Escola.

16/12/2019

El director de l’Escola Superior d’Arxivística i Gestió de Documents, Joan Pérez, va participar el dijous passat, a la ciutat de València, a les IX Jornades organitzades per l’Associació d’Arxivers i Gestors de Documents Valencians.

Les jornades es van centrar al voltant de les noves estratègies formatives per als arxivers i les arxiveres. Amb la ponència “La formació en arxivística. Una mirada al passat o vers el futur”, el director del centre va presentar el model formatiu de l’ESAGED i sobre el plantejament que determina el seu tipus de formació.

Joan Pérez va destacar que els elements determinants per a l’oferta formativa del centre són sobretot les expectatives de la professió i les demandes del sector. L’Escola prima poder aportar solucions formatives a les diferents categories professionals i a tota mena d’organitzacions, sigui pública o privada. En aquesta línia, el centre ofereix el Màster oficial en Arxivística i Gestió de Documents, però també postgraus i cursos d’especialització que permetin avançar en els coneixements de la gestió documental.

Paral·lelament, el director també va fer menció al context actual en l’arxivística i en les noves possibilitats a l’hora d’adaptar els continguts formatius, sobretot pel que fa a la gestió dels documents electrònics, la transparència o la gestió de dades obertes. A més, l’Escola té un llarg recorregut quant a la inclusió d’una mirada a l’arxiu social en els seus diferents àmbits formatius.

Les IX Jornades de l’Associació d’Arxivers i Gestors de Documents Valencians es van celebrar els dies 12 i 13 de desembre, al Col·legi Major Rector Peset de la Universitat de València, com un dels esdeveniments culminants per al 20è aniversari de la creació de l’entitat.