L’Escola celebrarà l’acte d’inauguració del curs 2020-2021 en format virtual

Noia amb projecció de codis per tot arreu

La ponència inaugural serà a càrrec de Gemma Galdón, experta en polítiques públiques i tecnologies i dades personals. A l’acte, que es farà el 12 de novembre de 18 a 19:30, a través de Zoom, també s’anunciarà el guanyador/a del Premi al Millor Treball de Fi de Màster 2019-2020. Inscripcions obertes.

22/10/2020

L'Escola Superior d'Arxivística i Gestió de Documents organitza el dijous 12 de novembre, de 18 a 19:30h, l'acte d'inauguració del curs acadèmic 2020-2021, en format virtual. L'acte estarà presidit per Margarita Arboix, rectora en funcions de la Universitat Autònoma de Barcelona, i Joan Pérez, director de l'Escola.

La ponència inaugural, sota el títol "Prohibit oblidar: privacitat, identitat i drets en l'era de la digitalització", anirà a càrrec de Gemma Galdón, experta en polítiques públiques i impacte social, legal i ètic de tecnologies intensives en dades personals i auditoria d'algoritmes. És fundadora i directora d’Eticas Research and Consulting, entitat que realitza projectes amb un equip interdisciplinar per a la Comissió Europea, l’Agència Europea de Drets Fonamentals o l’Open Society Foundation.

L’any 2017, Gemma Galdón va ser finalista del Premi de la UE a les Dones Innovadores, i actualment col·labora com a experta científica i en ètica per a la Direcció General de Recerca i Innovació de la Comissió Europea, i forma part del consell assessor de Privacy International i Data & Ethics

A la ponència, l’experta abordarà com la digitalització de tot allò que ens passa (què escrivim, com i quan emmalaltim, què comprem, on anem, etc) està obrint una nova era de registre i control on, per primera vegada en la història, oblidar és més car que recordar

Això té implicacions importants tant en la privacitat com en els processos de desenvolupament de la identitat i l'autonomia, i la forma com ens movem en societat. La sessió repassarà aquest canvis posant l'accent en casos concrets rellevants per al món de l'arxivística.

Al final de l'acte, s'anunciarà el guanyador/a del Premi al Millor Treball de Fi de Màster del curs 2019-2020, una iniciativa per impulsar la recerca al centre amb la col·laboració de l’Associació d’Arxivers i Gestors de Documents de Catalunya.

Totes les persones interessades en assistir ja poden formalitzar la seva inscripció a través d’aquest formulari Eventbrite. El mateix dia de l’acte, uns minuts abans, les persones registrades rebran diversos recordatoris amb un enllaç que els permetrà accedir a la sessió virtual.