L’Escola, a la reunió del Subcomitè 11 d’Arxius i Gestió Documental del Comitè Tècnic 46 ISO a Madrid

Reunió Madrid ISO
El passat 15 d’octubre, Carmen García Meilán, coordinadora de formació continuada de l’Escola, va assistir a la reunió nacional ISO del Subcomitè 11 d’Arxius i Gestió Documental del Comitè Tècnic 46 (TC46/SC11) que l’Associació Espanyola de Normalització UNE organitza anualment.

28/10/2019

A la reunió, es va debatre sobre les actuacions del subcomitè 11 en els àmbits nacional i internacional, i dels grups de treballs formats per experts. Un altre dels temes tractats a la reunió van ser les novetats de les normes de Gestió Documental, entre les quals destaca la nova versió de la norma 30301.

Entre els components d’alguns d’aquests working groups hi ha la coordinadora d’estudis, Anahí Casadesús, i la coordinadora de formació continuada, Carmen García Meilán. A les reunions es tracten normes fonamentals per a la professió i es porten a terme processos de revisió, per tal d’aconseguir el màxim consens a les reunions internacionals.

Fins ara, el Subcomitè 11 d’Arxius i Gestió Documental del Comitè Tècnic 46 ISO ha estat l’òrgan encarregat de publicar 19 estàndards ISO des de la seva creació, l’any 1998. En aquest subcomitè, hi participen un total 35 països de tot el món (entre els quals es troba l’Estat espanyol, representat per l’Associació Espanyola de Normalització UNE) i 15 estats observadors.

ESAGED, centre universitari pioner en ISO 30301

L’Escola, que va ser la primera institució del món en certificar-se en ISO 30301, ofereix formació específica sobre aquesta norma. A més, enguany s’actualitzaran els continguts dels cursos d’especialització dedicats a la implantació i l'auditoria d’aquesta normativa i s’iniciaran noves edicions a partir del febrer de 2020.