L’alumni Oriol Márquez ofereix una sessió pràctica sobre canvi d’estratègies en temps de Covid-19

Retrat d'Oriol Márquez

El director de Hilton Garden Inn Bali va recrear un Tabletop per il·lustrar als estudiants de Grau com prendre decisions comercials i de gestió davant la situació generada per la Covid-19. La sessió va tenir lloc dilluns 26 d'octubre al matí, en format virtual.

26/10/2020

L’exalumne Oriol Márquez, General Manager de Hilton Garden Inn Bali, va protagonitzar una nova sessió EUTDH Testimonial, celebrada el passat 26 d'octubre, en format virtual.

Una cinquantena d’estudiants varen poder conèixer de prop com prendre decisions comercials i de direcció en futurs escenaris com la pandèmia de la Covid-19, amb l’objectiu de saber anticipar-se i desenvolupar plans d’acció.

Oriol Márquez va plantejar als estudiants un exercici de Tabletop on havien de repensar una estratègia per un establiment Hilton Garden Inn (focus service), situat a la Costa Brava, davant els esdeveniments dels primers mesos de l’emergència sanitària.

Davant la davallada d’ingressos, l’alumni va aportar diferents dades als estudiants sobre l’origen i la tipologia dels clients, els principals canals de reserves i diferents estadístiques sobre l’ocupació i els resultats de la competència.

A mesura que l’escenari i les mesures restrictives variaven, els estudiants varen haver de proposar diverses accions per seguir garantint el funcionament de l’hotel. Entre les propostes de millor, es va considerar apostar pel turisme local, els serveis relacionats amb el staycation, col·laborar i promocionar-se a canals de venda online, enfocar campanyes de màrqueting basades en la seguretat, o canviar els proveïdors internacionals per a productes de proximitat, entre d’altres.

A continuació, es va oferir un espai de preguntes perquè els alumnes poguessin resoldre dubtes sobre l’exercici o relacionades amb la situació en què es troba el sector.

Per últim, l’alumni va recomanar als estudiants el llibre GRIT - Why passion and resilience are the secrets to succes, d'Àngela Duckworth, per conscienciar sobre el fet que, en la situació actual, es requereix que els professionals sàpiguen sortir de la seva zona de confort per progressar i seguir superant reptes.