Jornades de reflexió sobre el futur sostenible de la UE: cooperació i desenvolupament en temps d'incertesa

BanderaUE

Els dies 27,28, 29 i 30 de setembre de 2022 tindran lloc les “Jornades de reflexió sobre el futur sostenible de la UE: cooperació i desenvolupament en temps d’incertesa”. Es celebrarà a la Facultat de Dret de la UAB en el marc d’una iniciativa compartida entre estudiants de doctorat de l’Institut Universitari Europeu de Florència i la Universitat Autònoma de Barcelona.

26/07/2022

Els propers dies 27, 28, 29 i 30 de setembre de 2022 es celebraran les “Jornades de reflexió sobre el futur sostenible de la UE: cooperació i desenvolupament en temps d’incertesa”. Tindran lloc a la Facultat de Dret de la UAB en el marc d’una iniciativa compartida entre estudiants de doctorat de l’Institut Universitari Europeu de Florència i la Universitat Autònoma de Barcelona. L’objectiu d’aquestes jornades és oferir l’oportunitat a l’alumnat de doctorat de les dues institucions per què puguin debatre entre ells sobre diferents àmbits d’investigació amb un element comú, la Unió Europea.

La temàtica principal de les jornades serà el futur sostenible de la UE, davant la necessitat d’afrontar els desafiaments econòmics, socials i mediambientals més enllà des del punt de vista de l’economia. Per tant, no se centraran únicament en els osbtacles que comporta la sostenibilitat des d’una perspectiva purament econòmica, sinó que es tractaran tenint en compte la pluralitat de reptes actuals que com a societat tenim per davant. Des de la crisi sanitària derivada per la COVID-19 fins a la crisi energètica com a conseqüència de la guerra entre Rússia i Ucraïna o el sorgiment de nacionalismes molt crítics amb la UE. És a dir, aquestes jornades busquen debatre i reflexionar sobre com podem superar tots aquests obstacles sense oblidar la necessitat de mirar cap al futur de la pròpia Unió.

La llengua vehicular que s’utilitzarà  durant les sessions serà l’anglès. Dit això, des d’avui sobre el període de presentació de comunicacions que es tancarà el 15 de setembre.  Aquestes comunicacions hauran de contenir el títol de tesi o del tema a presentar, un sumari del mateix (entre 150 i 300 paraules aproximadament), dades personals (nom, cognoms, afiliació del programa doctoral i correu electrònic).

Un cop acceptat el sumari, se us comunicarà mitjançant el correu electrònic facilitat la seva participació en les jornades, així com l'assignació de la taula rodona on intervindrà.

Les presentacions tindran un format de màxim 15 minuts, on els interessats presentaran tant el contingut i objectius de la seva tesi com la seva metodologia. Es recomana aportar un esquema de l’estructura present i futura del tema en recerca.

Pel que fa al format de les jornades, serà doble, dividit entre una part de formació impartida per professorat expert, i una altra part de debat entre l'alumnat de doctorat de les dues institucions. D'aquesta manera, les jornades es distribuiran de la manera següent:

· Amb ponències per part d'acadèmics de reconegut prestigi, que exposaran els eixos principals (poden consultar el programa que s'adjunta al present e-mail).

· Amb la creació de taules rodones on els participants podran compartir la seva recerca, preocupacions i idees sobre els diferents temes a debatre (poden consultar els temes adjuntats al present e-mail).

Les àrees de discussió, provisionals, de les taules rodones són les següents:

1. Cooperation and enforcement in the EU: digital space and criminality.

2. From workers to capital: Sustainability within the EU market.

3. The Europe of Solidarity: migració i assylum en la nova tecnologia environment.

4. Principle of territoriality and its nuances.

5. The internet space: Intel·lectual Property issues and content moderation at the EU.

6. Sustainable trade agreements and international economic law: the EU as an international actor.

7. EU internal challenges: participatory democracy and its possibilities.

Per obtenir el certificat d'assistència serà necessària la prèvia inscripció, mitjançant el correu electrònic david.gutierrez@uab.cat, i l'assistència presencial a totes les sessions.

Més informació: ProgramaUE

Aquesta notícia s'emmarca dins dels següents ODS

• Ciutats i comunitats sostenibles