Jornada online "Informació Nutriscore: Preparats per a l'etiquetatge nutricional frontal"

Nutriscore

El Fòrum de Normes Alimentàries QSA de l'EPSI-FUAB organitza una jornada pràctica virtual sobre els aspectes fonamentals en l'aplicació, per part de la indústria alimentària, del Nutriscore com a sistema d'etiquetatge nutricional frontal. La sessió es celebrarà el proper dilluns 30 de novembre, a les 17 hores. Per participar-hi, cal inscripció prèvia.

09/11/2020

El Fòrum de Normes Alimentàries QSA-EPSI FUAB organitza, el proper dilluns 30 de novembre, de 17 a 18:30 hores, una jornada pràctica virtual sobre els aspectes fonamentals en l'aplicació, per part de la indústria alimentària, del Nutriscore com a sistema d'etiquetatge nutricional frontal.

El Ministeri de Consum, del qual depèn orgànicament en l'actualitat l'Agència Espanyola de Seguretat Alimentària i Nutrició (AESAN), ha anunciat que aquest sistema voluntari d'etiquetatge entrarà en vigor en el primer quadrimestre de 2021 a Espanya, a l'espera que la normativa europea decideixi sobre la seva obligatorietat.

El Grup d'Opinió en Gestió de la Qualitat i la Seguretat Alimentària de l'Escola analitzarà la situació actual del Nutriscore en referència als avanços per a la seva implantació a Espanya i a la resta de la Unió Europea, la base científica que el sustenta, i els aspectes pràctics per a la seva futura implementació, incloent una aproximació sobre la classificació dels aliments per a la seva incorporació al sistema Nutriscore.

La jornada es desenvoluparà de la següent forma:

- 17 h. Presentació a càrrec de Montserrat Iglesias-Lucía, Directora de l'Escola de Prevenció i Seguretat Integral; i Juan Ramón Hidalgo Moya, Coordinador del Fòrum de Normes Alimentàries QSA - EPSI FUAB.

- 17:15 h. Ponència impartida per Laura Reixach Ribas, Senior Technician of Quality Assurance and Regulatory Affairs de Frit Ravich, i membre del Comitè Assessor del Fòrum de Normes Alimentàries QSA - EPSI FUAB.

- 18 h. Nutriscore a debat per part dels assistents.

Les conclusions sobre la Jornada seran presentades a la pàgina web oficial del Grup d'Opinió en Gestió de la Qualitat i la Seguretat Alimentària de l'Escola.

La inscripció és gratuïta i les places són limitades.

Per reservar la vostra plaça a l'esdeveniment, heu d'omplir el següent formulari de registre. abans del 30 de novembre de 2020.

La trobada virtual es realitzarà a través de la plataforma "Zoom".

Un cop registrats, rebreu l'enllaç per accedir a la sessió en línia, dues hores abans d'iniciar-se la jornada. Haureu de tenir activitats el vostre vídeo, altaveus i micròfons del vostre ordinador, tauleta o mòvil, per si hi voleu intervenir.