Jornada: 'Canvi climàtic i sostenibilitat: nous reptes del sistema alimentari'

Jornada Canvi Climàtic i Seguretat Alimentària

El Fòrum de Normes Alimentàries QSA EPSI-Fundació UAB organitzarà una jornada presencial, el dimecres 20 d'abril a la tarda, dedicada a la relació entre el canvi climàtic i els sistemes alimentaris. Hi participaran membres del Grup d'Opinió en Gestió de Qualitat i Seguretat Alimentària i Ana Palencia, directora de comunicació d'Unilever. La jornada es farà a l'aula 307 i també es podrà seguir per streaming. Registra't a la jornada.

28/03/2022

El pròxim dimecres 20 d'abril, el Fòrum de Normes Alimentàries QSA de l'Escola de Prevenció i Seguretat Integral portarà a terme una la jornada presencial "Canvi climàtic i sostenibilitat, nous reptes del sistema alimentari".

La jornada, que tindrà lloc de 17:30 a 19h, i se celebrarà en format presencial (Aula 307) a les instal·lacions de l'Escola al Campus UAB, tractarà sobre la relació entre el canvi climàtic i els sistemes alimentaris, una connexió complexa i bidireccional. La jornada també es podrà seguir per streaming, a través d'un enllaç de Teams que es facilitarà a les persones inscrites.

D'una banda, s'ha comprovat que els sistemes alimentaris són un dels principals impulsors del canvi climàtic, resultant ser els causants d'un 20-40% de les emissions totals de gasos d'efecte d'hivernacle generades pels humans.

Paral·lelament, també es posarà el focus en les conseqüències ambientals derivades del canvi climàtic, com ara les inundacions o les onades de calor i sequeres, que suposen un risc per a la seguretat alimentària i, per tant, són una amenaça per a la salut i benestar dels éssers humans i animals.

La legislació actual és suficient per frenar el canvi climàtic i garantir la seguretat alimentària? Quines mesures està prenent la indústria per adaptar-se a aquest nou paradigma? Aquestes són algunes de les qüestions que es debatran durant la pròxima jornada organitzada pel Fòrum, des del Grup d'Opinió en Gestió de la Qualitat i la Seguretat Alimentària de l'Escola.

Aquesta serà la programació de la jornada:

•       17:30-17:40h Benvinguda a càrrec de Montserrat Iglesias-Lucía, Directora de l'Escola de Prevenció i Seguretat Integral, i Juan Ramón Hidalgo, Director del Fòrum QSA de Normes Alimentàries.
•       17:40-18h Ponència: "Canvi climàtic i Sistemes Alimentaris: Causa i conseqüència” per Alicia Almirall, membre del Comitè Assessor del Fòrum QSA de Normes Alimentàries.
•       18-18:20h Ponència: “Unilever i les seves marques amb propòsit” impartida per Ana Palencia, Directora de Comunicació de Unilever
•       18:20-18:45h Taula rodona: Preguntes dels assistents i debat dels conferenciants.
•       18:45-19h Conclusions i cloenda de la jornada.

Inscriu-te a la jornada