Investigadors de l’ICTA-UAB participen a la presentació de l'State of the World

StateoftheWorld Imatge
Investigadors de l'ICTA-UAB dirigits pel professor Martí Boada han escrit tres capítols sobre biodiversitat urbana, i participaran en la presentació de l’informe anual del WorldWatch Institute (WWI), el proper 13 de juny a Madrid.

10/06/2016

El president del WorldWatch Institute (WWI), Ed Groark i el director de publicacions del WWI, Gary Gardner presentaran l’edició 2016 de l’informe State of the World que porta per títol “Accelerant la transició cap a les ciutats sostenibles”,  i està dedicat a la sostenibilitat urbana. El prestigiós informe inclou tres capítols elaborats pel grup “Conservació, Biodiversitat i Canvi Global (Nycticorax)”.

Durant la jornada, el professor Martí Boada oferirà una conferència sobre “Biodiversitat com a indicadora de Sostenibilitat” i la professora Roser Maneja parlarà sobre “Biodiversitat com indicadora de salut”.

El grup “Conservació, Biodiversitat i Canvi Global (Nycticorax)” ha desenvolupat tres capítols de “La Situació del Món”, un d’ells de caràcter conceptual i dos basats en casos d’estudi. El capítol conceptual El paper fonamental de la biodiversitat a la sostenibilitat urbana té com a objectiu contribuir a una nova forma de pensar sobre el paper de la biodiversitat urbana mitjançant l'ús de la biodiversitat com una de les mesures centrals de la sostenibilitat urbana. El capítol descriu formes de promoure i d’entendre la biodiversitat urbana, els serveis ecosistèmics que presta, i les funcions biològiques a les ciutats.

L'ús d'exemples de ciutats a la conca del Mediterrani (Barcelona, Jerusalem, Amman, Roma i Tunísia) ajuda a la comprensió de l'enfocament introduït pels investigadors. El capítol també proposa una nova forma d'entendre la biodiversitat a les ciutats, a través del disseny d’un nou índex de governança del verd urbà que pot servir d’eina i de guia per als administradors de la biodiversitat urbana a la regió mediterrània. Els casos d’estudi s’han desenvolupat a Barcelona (Barcelona, wooded city between the forests and the sea) i a Jerusalem (The City of Jerusalem: a biodiversity shrine).

El Worldwatch Institute és una organització independent de recerca que treballa per accelerar la transició cap a un món ambientalment sostenible que doni resposta a les necessitats de les persones. Des de la seva fundació al 1974 per l’analista ambiental Lester R. Brown, el Worldwatch Institute està considerat una de les més respectades organitzacions de recerca ambiental del món, i ha estat escollit per la Universitat de Pennsylvania com un dels tres principals “think tanks” del món en matèria ambiental. Els seus treballs sobre agricultura sostenible, estratègies de desenvolupament baix en carboni, enfocaments basats en els drets de la ciutadania, energia i ambient a la Xina, i sobre economia verda han estat publicats a centenars de mitjans de comunicació i compten amb el suport d’aquells que treballen per construir un món més sostenible arreu del món.

El seu principal informe anual “La Situació del Món” es publica en 27 països i en 16 idiomes diferents. A Espanya, FUHEM Ecosocial i Icaria Editorial porten des de 1991 publicant i presentant l'informe en castellà.

Programa de l’acte: