Internet com a eina en farmacologia clínica
e-comerç
La xarxa està inundada d'estratègies que possibiliten la compra virtual de medicaments per millorar la funció sexual, aprimar-se, tractar l'ansietat, o fins i tot per prevenir la grip aviària. Els laboratoris farmacèutics aprofiten Internet per fer una intensa promoció del seus productes.
e-comunicació
En el camp de les revistes científiques, el format electrònic i Internet han suposat una veritable revolució en facilitar la cerca i l'accés a la informació. Gràcies a les noves possibilitats en la comunicació, s'han pogut crear comunitats virtuals que intercanvien informació i experiències en temes concrets d'interès comú.
e-aprenentatge
L'aprenentatge virtual ha estat una de les fites més significatives que s'han aconseguit amb l'evolució en les aplicacions d'Internet. Poder aprendre trencant barreres d'espai i temps obre noves perspectives en la formació de postgrau i la formació continuada.
e-recerca
Actualment es fa difícil pensar en la recerca si no és en col·laboració. La visió actual d'Internet s'adreça cada cop més a la participació i al treball col·laboratiu.
L'experiència de l'estudi GIRMMAHP (http://www.girmmahp.net)
La Fundació Institut Català de Farmacologia treballa des de l'any 1985 en projectes de recerca a Llatinoamèrica. Una de les principals limitacions d'aquestes iniciatives és que una part important dels fons s'ha de destinar a la logística i coordinació de grups que es troben a distàncies considerables. Les noves eines de col·laboració virtual permeten disminuir notablement aquestes despeses i, fins i tot, millorar la comunicació i la cohesió del grup, repercutint directament en l'eficiència de projecte.
Referències
"The internet as a tool in clinical pharmacology". Castel, JM; Figueras, A; Vigo, JM. BRITISH JOURNAL OF CLINICAL PHARMACOLOGY, 61 (6): 787-790 JUN 2006.