Ferran Barenblit, director del MACBA, inaugura el curs 2019-2020

Ferran_Barenblit
El proper 5 de novembre a les 12.00h reprendrem l’acte d’inauguracio del curs 2019-2020, que va ser ajornat el dia 14 d’octubre. Ferran Barenblit, director del Museu d’Art Contemporani de Barcelona, impartirà la lliçó "(Tres) Anècdotes per reflexionar sobre l'art contemporani".

25/09/2019

Ferran Barenblit (Buenos Aires 1968), actualment director del MACBA, és llicenciat en Història de l’Art (UB) i va estudiar Museologia a New York University. En el bienni 1994-6 va ser curatorial  assistent de The New Museum (NY) sota les ordres de la seva directora, Marcia Tucker. Tornat a Barcelona, en dos períodes no consecutius (1996-8 i 2000-1) va ser comissari d’una quinzena d’exposicions a l’Espai 13 de la Fundació Miró.  Entre 2002 i 2008 va dirigir el Centre d’Art Santa Mònica, i a partir de 2008, any de la seva inauguració, fou el director del CA2M Centro de Arte Dos de Mayo de la Comunitat de Madrid, fins l’any 2015, en què fou escollit per al càrrec que ocupa actualment.
Tal com consta en el seu CV oficial del MACBA, ha impartit conferències a universitats de tot el món, com ara UC Berkeley; UC Santa Barbara; Arizona State University; Otis School of Art, Los Angeles; Cincinatti Arts Center; Universidad Nacional Autónoma de México; Universidad de Buenos Aires; Universidad Santa Cecilia, São Paulo; Université Paris III; Det Kongelige Danske Kunstakademi de Copenhaguen; Biennal de Venècia; Townhouse, el Caire; Indian Art Fair, Nova Delhi.

Distinció Ad studia humanitatis fovenda

Durant l’acte d’inauguració del curs es lliuraran les distincions Ad studia humanitatis fovenda, en la seva modalitat individual, al Dr. Josep Santaló del Departament de Biologia Cel·lular, de Fisiologia i d’Immunologia de la UAB, i en la seva modalitat institucional al Consorci de Normalització Lingüísitica. Aquesta distinció, que arriba a la quarta edició, reconeix la tasca de persones i institucions alienes a la facultat que s’han distingit per defensar els valors de les humanitats en camps que no els són propis. En edicions anteriors ha estat reconeguda la tasca dels professors M. Vilardell (Fac. de Medicina UAB), Assumpció Malgosa (Fac. de Biociències UAB), David Jou (Fac. de Ciències UAB), la Societat del Gran Teatre del Liceu, l’Institut Cartogràfic i Geològic de Catalunya i el Museu Arqueològic de Catalunya.