Exposició: 'Vint dones per descobrir'

20 dones per descobrir

Amb motiu de la commemoració del Dia Internacional de la Dona Treballadora, la Facultat de Filosofia i Lletres inaugura una exposició sobre vint dones poc conegudes del món de l’art, de la música, de la dansa, de la literatura i de les ciències socials.

08/03/2021

L’exposició està ubicada al vestíbul d’entrada del centre i recull les fotografies o il·lustracions de les dones protagonistes de l’acte que va tenir lloc a l’Auditori de la Universitat el proppassat dia 22 de febrer.

Es va tractar d’un passeig -il·lustrat amb textos i música- per la vida i l’obra de vint dones relacionades amb el món de les Humanitats i de les Ciències Socials la importància de les quals ha estat minoritzada fins als nostres dies. Són: Hatxepsut, Hipàrquia de Maronea, Hipàtia d’Alexandria, Egèria, Duoda, Hildegarda von Bingen, Christine de Pizan, Elisabeth Jacquet de la Guerre, Mary Wollstonecraft, Marianne von Martines, Matilde Cherner (alias Rafael Luna), Clara Wieck, Camille Claudel, Louïe Fuller, Elisabeth von Plotho (alias Effie Briest), Liubov Popova, Jeanne Hébuterne, Joaquima Comas, Caterina Albert (alias Víctor Català) i Margaret Mead.

L’acte músico-literari, que va comptar amb la col·laboració d’estudiants, professorat i PAS, es podrà veure properament en el canal youtube de la Facultat.