Eva Domínguez, alumni: 'Els valors que em va donar l’Escola és el què m’ha fet estimar aquesta indústria'

Eva Domínguez Andorra
L’exestudiant de l’Escola de Turisme i Direcció Hotelera (1999-2001), Eva Domínguez, és subdirectora del gran complex de luxe Sports Hotels Resort & Spa d’Andorra. Ha vingut en nombroses ocasions al centre per explicar als alumnes de Grau què és The Leadings Hotels of the World i com es treballa en un establiment 5* com el què lidera. A més, ha estat una de les tutores de pràctiques més ben valorades pels estudiants en els Premis XXIII Workshop.

24/02/2020

Què és Sport Hotels Resort & Spa?

Sports Hotels Resort & Spa és un ressort que està a Soldeu, a més 1.800 metres d’altitud, i està conformat per 4 establiments. Dos d’ells són l’Hermitage i l’Hermitage Mountain Residences, que pertanyen a The Leading Hotels of the World, del sector luxe. Després també complementem l’oferta amb dos hotels 4*. També tenim un spa (Sport Wellness Mountain Spa) de més de 5.000 m2, que també pertany al grup The Leading i, juntament amb 14 centres de restauració, tot això conforma el ressort.

Quin tipus de pràctiques oferiu als estudiants?

Jo crec que el valor que podem oferir als estudiants és que coneguin realment com funciona un establiment hoteler, perquè tenim tots els departaments concentrats, tant els més operatius com els de back office: Màrqueting, Recursos Humans, Ventes, Recepcions.... Per tant, oferim l’experiència que puguin fer un cross-training. És a dir, en funció del seu període de pràctiques, poden estar uns mesos a uns departaments i uns mesos en altres, i així poden veure totes les sinèrgies. Perquè, al final, jo sempre dic que l'hoteleria és com un rellotge suís: tots els departaments han de funcionar a la perfecció. Allà ho veuen i ho viuen.

Quina impressió tens dels alumnes que es van apropar al vostre estand durant el XXIII Workshop?

Tinc molt bones impressions i molts d’ells vénen recomanats per altres estudiants que hem tingut en altres períodes i que han parlat molt bé de nosaltres. Això és molt satisfactori perquè, entre totes les empreses que estan presents [al Workshop], hi ha cadenes que són de gran envergadura.

Has estat finalista del Premi a Millor Tutorització per ser una de les tutores de pràctiques més ben valorades. Què representa aquesta menció per a vosaltres?

És un orgull enorme. Perquè es trasllada al nostre valor com a empresa. No som cap multinacional. Es tracta d’un negoci familiar, els amos són una família andorrana, i el que transmetem als col·laboradors que venen a fer pràctiques és la filosofia que ets una persona i no un número. Ets un col·laborador i, encara que vinguis de pràctiques, et considerem un més de l’empresa. I jo crec que això els hi agrada molt.

Vas cursar la Diplomatura de Direcció Hotelera i la Diplomatura de Turisme en aquesta Escola. Quins records tens?

Com a exalumna tinc molts bons records. Ha sigut una de les etapes més destacables de la meva vida. Reconec que els valors que em va donar l’Escola és el què m’ha fet estimar aquesta indústria.

Quan eres estudiant també assisties al Workshop?

I tant. Les meves pràctiques sempre les gestionava al Workshop. Allà és on tancava els acords de tots els llocs on he estat. De fet, va ser a través de la Borsa de Treball de l’Escola on vaig aconseguir la meva primera feina de recepcionista a l’Hotel AC Tarragona. Sempre n’estaré agraïda.

Què en penses del fet que l’Escola organitzi esdeveniments com aquest?

És essencial i bàsic perquè és un punt de trobada estudiant-empresa molt important que els alumnes han d’aprofitar. Perquè, si no, és molt difícil contactar amb la direcció o els responsables de recursos humans de les empreses. En canvi, a través del Workshop, en un dia poden conèixer diferents tipus d’organitzacions, poden aplicar per a les seves vacants i poden fer entrevistes. Al final, el cara a cara i el com transmeten la il·lusió per fer pràctiques i venir a treballar crec que és essencial. Així doncs, animo que tothom vingui i que la Universitat que segueixi promovent aquestes iniciatives.