Estudis de llengua i cultura basques a la Facultat de Lletres

imatge cartell minor basc

La Facultat de Filosofia i Lletres està en procés de renovació del conveni entre la UAB i l’Etxepare Euskal Instituta per a la promoció i difusió de l’èuscar.

20/05/2020

La col·laboració entre la Facultat de Filosofia i Lletres i l’institut té una història de dues dècades, en les quals centenars d’estudiants han pogut iniciar-se en el coneixement de la llengua i la cultura basques. La docència actual, la duen a terme dos professors, principalment a través del Minor d’Estudis Bascos.

Aquest és un itinerari compacte que es pot cursar de dues formes: per una banda, qualsevol estudiant de la UAB dins el seu pla d’estudis pot cursar cinc assignatures, dins l’optativitat del seu grau; per una altra, tots els estudiants dels graus filològics combinats poden cursar una menció de cinc assignatures en Euskera dins la seva optativitat. A més a més, tot l’estudiantat de la Facultat de Filosofia i Lletres pot cursar una o dues assignatures de Llengua Basca com a optatives sota la fórmula Idioma Modern i i II (Euskera).

Així, doncs, l’oferta, més o menys extensa segons els interessos de l’alumnat comprèn les assignatures següents: Idioma modern I (Euskera), Idioma modern II (Euskera), Litreratura Basca, Història de la Llengua Basca i Cultura i societat basques. Vet aquí l’enllaç per consulta el pla d’estudis del minor/menció.

Tant la UAB com l’Etxepare Euskal Instituta fan un esforç considerable per tal que els estudis de llengua basca continuïn vius en els nostres plans d’estudi en el futur immediat. No tindria cap sentit que una Facultat de Lletres no contemplés l’estudi de les llengües cooficials de l’Estat espanyol, entre l’oferta d’idiomes moderns.

Després del primer període de preinscripció que va acabar abans de la suspensió de la docència presencial, el procés de preinscripció als minores de la universitat ha quedat suspès. Es reprendrà en els mesos propers i, en tot cas, abans de la matrícula del curs 2020-2021, el mes de juliol.