Estudiants de Grau i professorat participen a dos programes Erasmus+ a Bèlgica i Àustria

Un grup d'estudiants a una taula a l'espai d'emprenedoria a Àustria

A través d'una beca, 4 estudiants van viatjar a Brussel·les dins del programa Erasmus+ SUHET, per a una formació intensiva d'alta qualitat sobre turisme de luxe o d'alta gamma i sostenibilitat. D'altra banda, 8 alumnes de Grau van estar a la regió de Carintia, a Àustria, desenvolupant projectes emprenedors i sostenibles a través del programa Erasmus+ DEVOS.

16/01/2023

L'últim semestre, 12 estudiants dels Graus en Turisme i Direcció Hotelera van realitzar estades de mobilitat internacional gràcies a dos programes Erasmus+, finançats per la Unió Europea.

Entre el 30 de novembre i el 2 de desembre de 2022 va tenir lloc, a Brussel·les, el programa de formació intensiva del projecte Erasmus+ SUHET, que té com a principal objectiu impulsar la formació de qualitat en l’àmbit del turisme de luxe o turisme d’alta gamma (Sustainable High-End Tourism), per afavorir la seva sostenibilitat, així com la sostenibilitat de tot el sector turístic.

Durant aquella setmana, els estudiants Ivet Huguet, Pau Guerrero, Carmen González i Júlia Vallejo -juntament amb el professor Francesc Romagosa- van participar en diverses activitats formatives amb representants de les universitats del projecte - l'Erasmushogeschool de Brussel·les (Bèlgica), la Universitat de Maribor (Eslovènia) i Lapin AMK de Rovaniemi (Finlàndia).

Les sessions a l'aula van incloure continguts del nou Massive Open Online Course (MOOC) que s'està preparant sobre turisme de luxe sostenible. Els participants també van realitzar diverses sortides de camp en diferents indrets de Bèlgica que els van permetre conèixer, de primera mà, empreses turístiques del sector del luxe i la gestió que duien a terme en clau de sostenibilitat.

Estudiants participants del projecte SUHET durant la visita al Botanical Hotel

Estudiants i professorat del programa SUHET durant la visita al Botanic Sanctuary Antwerp | Imatge: Programa SUHET

Paral·lelament, els estudiants de Grau Helena FloEsther RamírezDaniel SahuquilloÁngela SanchezLaia HerraizSofia BijlooPaula Herranz i Miguel Puertas van formar part del programa Erasmus+ DEVOS (Developing Outstanding Sustainable Entrepreneurship Competencies), impulsat per la professora Anna Zinenko i Eithne Knappitsch (Carinthia University of Applied Sciencies).

Els alumnes van viatjar de l’1 al 6 de desembre a Klagenfurt (Àustria) per participar presencialment a diferents sessions de treball sobre emprenedoria sostenible i desenvolupament d’idees innovadores que donin resposta als Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS).

És la primera vegada que els Graus de Turisme i Direcció Hotelera participen a un projecte d’aquestes característiques, conegut com a blended intensive programme, que combina una part del projecte formatiu en format presencial i una altra online -en el cas del DEVOS es va realitzar unes setmanes prèvies a la trobada-.

En total, han participat un total de 48 estudiants provinents de la Carinthia University, la University of Ljubjiana, la Università degli Studi di Udine i la UAB.

Foto de grup dels participants al projecte DEVOS durant la seva estada a Àustria

Estudiants de la UAB que han participat al programa Erasmus+ DEVOS, a Àustria, després de presentar les seves propostes a un jurat format per emprenedors | Imatge: Programa DEVOS