Estudiants de Direcció Hotelera col·laboren amb el dinar solidari contra el malbaratament alimentari

Dinar Solidari 2019
L’Escola porta més de 5 anys participant en aquesta activitat, enguany emmarcada en la “Primavera a la UAB”, en què s’han repartit a més de 80 comensals un àpat fet amb aliments aprofitats, a canvi d’una aportació de menjar o d’una donació simbòlica.

29/04/2019

Els estudiants de 2n curs del Grau en Direcció Hotelera han col·laborat un any més en el dinar solidari contra el malbaratament alimentari, organitzada per l'Oficina de Medi Ambient, la Fundació Autònoma Solidària, Dinamització Comunitària i l'Assemblea Ecologista.

Coincidint amb les seves pràctiques a l’Hotel-Escola, els alumnes han cuinat un estofat amb algunes verdures no comerciables de Mercavallès -i que, d’altra banda, haguessin acabat a les escombraries- i han servit més de 80 racions en una parada instal·lada a la Plaça Cívica.

L’objectiu de l’activitat era aprofitar menjar que no es consumeix i alhora fer un recapte pel Banc dels Aliments, ja que cada participant en el dinar solidari ha fet una aportació d’aliments no periples (conserves, arròs, llegums, pasta, etc) o una donació simbòlica, que servirà per comprar aliments per a entitats socials. A més, s’han utilitzat estris per menjar biodegradables i s’ha animat als participants a portar els seus propis recipients.

Per Nacho Sabadell, un dels estudiants de l’Escola que ha col·laborat en el dinar, “sempre és una bona experiència” participar en aquests tipus d’iniciatives solidàries.

Ja fa més de 5 anys que l’Escola participa en aquesta activitat de la UAB, que segons el professor Jean Claude Aranega, s’haurien de continuar fomentant aquest tipus d’accions solidàries en què s’ajuda i “es reutilitzen i es recuperen productes destinats a perdre’s”.

L’activitat s’ha emmarcat dins de la “Primavera a la UAB”, una jornada on s’han programat diverses actuacions musicals, activitats esportives i culturals, i la instal·lació d’una fira de col·lectius i serveis a la comunitat a la Plaça Cívica.