Escola d'estiu sobre Decreixement i Justícia Ambiental a la UAB

Decreixement
L’ICTA-UAB organitza, del 4 al 15 de juliol, la tercera edició de l'Escola d'Estiu sobre aquesta teoria que rebutja el creixement econòmic i aposta per la disminució de la producció. El curs reunirà una trentena d'investigadors internacionals d'alt nivell.

30/06/2016

Per tercer any consecutiu, l'Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals de la Universitat Autònoma de Barcelona (ICTA-UAB) esdevindrà centre de referència internacional dels estudis sobre Decreixement i Justícia Ambiental. Durant deu dies, una trentena d'investigadors, acadèmics i activistes d'alt nivell procedents d'una vintena de països participaran a l'Escola d'Estiu sobre Decreixement i Justícia Ambiental amb l'objectiu d'aprofundir sobre els mètodes i les pràctiques d'aquesta teoria econòmica que aposta per la reducció de la producció i el consum com a únic camí per a la millora del benestar humà, les condicions ecològiques i la igualtat al planeta.

L’Escola d'Estiu sobre Decreixement i Justícia Ambiental està organitzada en col·laboració amb el grup Research & Degrowth, i tindrà lloc del 4 al 15 de juliol a l'edifici ICTA-UAB, al campus de Bellaterra, així com a Barcelona i Cerbère (França).

La trobada permetrà abordar noves propostes i alternatives a les teories intel·lectuals i emocionals que advoquen pel decreixement, i donar resposta a qüestions complexes. Els assistents debatran sobre quins són els petits passos que les comunitats, els governs locals i altres nivells d'organització social poden dur a terme en el marc del decreixement, quin és el paper dels moviments socials i la democràcia de base, o com és possible integrar la diversitat de fonts, estratègies i actors que existeixen sobre el decreixement en una única proposta. S'exploraran les iniciatives que tenen lloc en un context urbà, on viu la majoria de persones als països del Nord mitjançant la col·laboració, entre d'altres, de membres de l'ajuntament de Barcelona, i se centraran en pràctiques col·lectives eficaces i solucions radicalment democràtiques per a l'organització de les relacions socials i per atendre les necessitats materials. Per a això comptaran amb acadèmics líders en la matèria com Joan Martínez Alier, catedràtic d'Economia i Història Econòmica de la UAB i investigador ICTA-UAB; Giorgos Kallis, investigador ICREA de l'ICTA-UAB, o el politòleg i economista Ulrich Brand, de la Universitat de Viena.

La primera setmana del curs es durà a terme a l'ICTA-UAB, on en primer lloc s'exposaran els fonaments teòrics de la justícia ambiental i el decreixement. La segona setmana del curs es durà a terme a Cervera, en col·laboració amb Can Decreix, un projecte de Research & Degrowth dedicat a posar en pràctica el decreixement "aquí i ara".

Informació: