Es publiquen les VI Jornades "Educació i Arxius" amb la participació de l'ESAGED

Publicació de les ponències i comunicacions de les VI Jornades
Les ponències presentades a les VI Jornades "Educació i Arxius: La Construcció del Coneixement", que es van celebrar al 2018 sota l'organització de l'Institut de Desenvolupament Professional, s'han publicat recentment en un recull online, on hi ha participat Carmen García Meilán, Coordinadora de Formació Continuada de l'ESAGED, formant part del seu Comitè Organitzador i Científic. A  l'obra també s'hi troben les intervencions de diversos estudiants i alumni de l'Escola.

18/03/2020

L'Institut de Desenvolupament Professional de la Universitat de Barcelona acaba de publicar virtualment el recull de ponències i comunicacions que es van presentar a les VI Jornades "Educació i Arxius: La Construcció del Coneixement", que es van dur a terme el 9 de juliol de 2018 a Barcelona.

Les jornades pretenien reflexionar sobre temes didàctics vinculats a la utitlització dels documents d'arxiu com a recurs educatiu. En aquest sentit, es van pronunciar presentacions, realitzades tant per docents com per professionals de la gestió documental, relacionades amb el paper que jugaven els arxius en la creació de coneixement per a l'alumnat; com aquests materials arxivístics s'apropaven a la ciutadania i eren elements oberts per a tothom, i la potenciació de la recerca en el món educatiu gràcies a les fonts proporcionades pels arxius, que contribuïen a la millora de la qualitat de l'ensenyament, entre altres.

L'obra compta amb la participació de Carmen García Meilán, Coordinadora de Formació Continuada de l'Escola Superior d'Arxivística i Gestió de Documents de la UAB, com a membre del Comitè Organitzador i Científic d'aquesta publicació inclosa en la col·lecció Jornades i Congressos.

Aquest treball editorial també inclou diverses ponències d'estudiants i alumni del Màster Oficial en Arxivística i Gestió de Documents de l'Escola, com la comunicació Junts contruïm Gravi de l'alumna -en aquell moment- Roser Berenguer, on donava a conèixer l'exposició itinerant que es va crear per commemorar els 50 anys de l'Escola Gravi de Barcelona, amb fons documental del propi centre i de l'Arxiu Municipal del Districte de Gràcia, on es reflectia els trets d'identitat, en el decurs dels anys, d'aquesta institució educativa.

Per altra banda, Laura Tienda, exalumna del Màster, guanyadora del Premi CIEU a la persona més emprenedora de 2019 en la categoria "ESAGED" i arxivera de l'Arxiu Comarcal del Baix Ebre, va intervenir amb la ponència Proposta d’enfocament metodològic de la didàctica als arxius. En el seu discurs, Tienda reflexionava sobre en quin model pedagògic s'havia de basar per la creació, aplicació i difusió dels materials, activitats i tallers, que s'oferien als arxius, i la necessitat de fixar unes bases i una metodologia que servís de guia pels professionals de l'Arxivística.

Podeu accedir en obert i en format pdf a totes les conferències impartides a les jornades, clicant sobre aquest enllaç.