Es presenta PaGeS, un corpus paral·lel bidireccional d'alemany i castellà disponible en línia i d'accés lliure

Sprechen Sie Deutsch?

PaGeS recull uns 36 milions de paraules en un corpus paral·lel i bidireccional d’accés lliure. Creat i desenvolupat per les Universitats de Santiago de Compostela, Salamanca, Valladolid i la Complutense de Madrid, es presenta a l’alumnat de la Facultat dimecres 17 de març de 13:30 a 15:30 de la ma de la Dr. María Teresa Sánchez Nieto (Universidad de Valladolid).

10/03/2021

PaGe(Parallel Corpus German Spanish), creat i desenvolupat per les Universitats de Santiago de Compostela, Salamanca, Valladolid i la Complutense de Madrid, és un nou i complet corpus de l’alemany i del castellà que es presenta a tot l’alumnat de la Facultat. A més de ser un corpus paral·lel, bidireccional, d’accés lliure i amb 36 milions de paraules, també recull actes del Parlament Europeu del 1996 al 2011.

PaGeS es presenta així com una eina molt interessant tant per a l’aprenentatge de l’alemany com a llengua estrangera com a per a aprendre a traduir i que a més té una fiabilitat força més alta que la d’altres corpus virtuals i més coneguts.

L’alumnat d’alemany i per extensió, tot l’alumnat i el professorat de la Facultat, pot assistir a la presentació d’aquest corpus que la professora Dr. María Teresa Sánchez Nieto, responsable del projecte de la Facultad de Traducción e Interpretación de la Universidad de Valladolid, farà virtualment per a la nostra Facultat el dimecres 17 de març de les 13:30 a les 15:30h. Les inscripcions ja estan obertes i tanquen el dimecres a les 12:00h.