Els usuaris de l'Escola valoren positivament la qualitat dels serveis

Estudiant realitzant l'enquesta
La Fundació UAB ha portat a terme, un any més, l'estudi sobre la satisfacció de la comunitat de l'Escola quant a la qualitat i la gestió dels serveis. L'objectiu és millorar els serveis a disposició dels estudiants, el professorat i el personal d'administració.

31/08/2018

L'estudi realitzat en col·laboració amb el DEP Institute, ha permès analitzar aspectes com la gestió informàtica, les instal·lacions, l'atenció al client, la Unitat de Pràctiques i Borsa de Treball, els recursos de la UAB, la comunicació i el medi ambient.

Els resultats s'han comparat amb una enquesta realitzada el passat curs 2016-2017, i presenten una millora en la percepció dels serveis per part de diferents usuaris.

Estudiants

L'enquesta ha comptat amb la participació d'un 15% de l'alumnat enquestat, partint d'una mostra de 190 del total de 1287 estudiants de Cicle Formatiu, Graus i Màsters Oficials de FUABformació. D'aquesta mostra, 21 estudiants cursen els Màsters Oficials a l'Escola Superior d'Arxivística i Gestió de Documents de la UAB.

L'estudiantat d'aquestes formacions ha valorat molt positivament el servei informàtic pel que fa als seus recursos disponibles, a la resolució d'incidències, i al software disponible per poder elaborar els treballs, i rebre docència. El rendiment de la xarxa wifi consideren que és adequat.

En referència a les instal·lacions, que ofereix el Centre, són percebudes positivament, per poder desenvolupar la docència, tant tèorica com pràctica, i consideren que els despatxos on reben tutories personalitzades són adients.

L'atenció a l'estudiant, que es rep des de la Gestió Acadèmica, també és valorada molt positivament pels seus usuaris, sobretot, pel que fa a la resolució de peticions i incidències (les puntuacions superen els 3 punts, dels 4 possibles), pel tractament personalitzat que s'ofereix. De la mateixa manera que l'atenció i servei de la Unitat de Pràctiques i Borsa de Treball, que és percebuda com molt satisfactòria per part dels seus usuaris.

Els recursos de la UAB avaluats, sobretot, les biblioteques assoleixen una percepció positiva dels enquestats.

La comunicació de la informació de l'Escola a través del web, xarxes socials, campus virtual i aules moodle, també assoleixen valoracions molt positives, incrementant-se respecte al curs anterior en 2 dècimes de mitjana (assolint valoracions properes a 3 punts).

En aquest mateix sentit, l'apartat sobre medi ambient i les accions que es realitzen per la sostenibilitat i el reciclatge són adequades segons l'estudiantat.

Professorat

La visió general dels 15 professors i professores enquestats és positiva, i sobretot, destaca la millora en la valoració dels serveis informàtics i el servei ofert per la Gestió Acadèmica a l'hora de resoldre incidències.

Es tracta també d'una tendència que també es replica en la comunicació, i en el funcionament de la Unitat de Pràctiques i Borsa de Treball.

Personal d'Administració i Serveis

La mostra de 30 treballadors i treballadores que han completat l'enquesta ha valorat molt positivament, aquest any, el funcionament de la gestió acadèmica i ha millorat la percepció sobre la comunicació en tots els aspectes enquestats.

Les condicions i accions de millora a les instal·lacions es mantenen però es mostren desiguals en alguns aspectes, sobretot, pel que fa a les mesures respecte al medi ambient.

Per a més informació, ja es poden consultar els resultats de l'enquesta disponible clicant sobre l'enllaç.