El síndico de la Facultad de Derecho presenta su informe de actuaciones
El pasado 5 de noviembre, el síndico de la Facultad de Derecho, José Antonio Fernández Amor, presentó su informe de los años 2023 y 2024 a la Junta de Facultad. Os lo facilitamos a continuación.
11/11/2024
INFORME AÑO 2024 SINDICO DE LA FACULTAD DE DERECHO - Junta de Facultad 5 de noviembre de 2024
En este informe se agrupan las actuaciones de este Síndic durante el año 2023 y 2024.
1. Se han gestionado un total de 15 casos. De ellos una decena han venido derivados desde la Sindicatura de la Universidad y cinco se han dirigido a la Sindicatura de la Facultad directamente.
2. Con respecto a la temática planteada en los diversos expedientes es variada:
- gestión de errores en los aplicativos de matriculación
- gestión de de emisión de títulos que depende del sistema Sigma
- plazos en la resolución de recursos por parte de la Universidad en relación a temas de matriculación
- convalidaciones de asignaturas
- revisión de pruebas de evaluación y TFG ordinarias y extraordinarias
- comprensión de las instrucciones a las guías sobre evaluación de asignaturas
- equipamiento en las aulas en cuanto a enchufes y confort
- duda sobre redondeo de notas finales a la evaluación continuada o a la recuperación
- evaluación por compensación por información en la web
- variación en la información proporcionada en la Guía docente en momento de matriculación y momento posterior.
- no comparecencia a una comisión de doctorado por problemas con aplicativos
3. Per la gestió dels casos s’ha tingut en tot moment la plena disposició a la col·laboració per part del personal docent, càrrecs de direcció i PTGAS. Pel que fa a la seva resolució:
- En relació amb la gestió d’errors als aplicatius s’explica que depèn de la seva configuració. Es fa suggeriment a través de la Sindica de la Universitat de la seva revisió pel que fa a la gestió d’errades de l’operador
- En relació amb els recursos es justifica en que s’aplica la normativa vigent
- En relació amb les convalidacions d’assignatures i revisió extraordinària de proves, s’ha aplicat la normativa vigent.
- En relació amb la revisió de proves d’avaluació, es resolen fent les gestions amb els o les docents i es porten a efecte
- En relació amb les condicions de les aules, es dona noticia als òrgans implicats en infraestructures que es justifiquen per programa d’inversions
- En relació amb l’arrodoniment de notes s’aplica el criteri de que s’ha de fer a la nota aconseguida a l’avaluació continuada abans d’examen de recuperació
- En relació amb la variació d’informació es donen explicacions sobre la causa que és un canvi d’equip docent degut al procés de contractació d’associats de l’any 2024.
- En relació amb el funcionament de les comissions de doctorat es resol amb una nova convocatòria via TEAMS
4. Si bé el funcionament de l’organització és raonable si es compara el nombre de casos amb el de persones que fan la seva activitat diària, les suggerències que aquesta Sindicatura fa a la Facultat són:
- Donar a conèixer l’existència de aquest organisme en interès dels i les estudiants amb mecanismes com la seva presentació en els actes de benvinguda de l’alumnat o la seva participació en Comissions de seguiment dels diferents estudis.
- Actualitzar o retirar la informació sobre convalidacions en aquelles pàgines web en que figuri
- Assegurar la coordinació en l’acció avaluatòria de les unitats
- Revisar la funcionalitat d’aplicatius informàtics per fer suggerències en el seu cas als organismes universitaris competents
- Estudiar les possibilitats de millora de les condicions de les aules
- Assegurar-se que hi ha informació suficient per la comunitat sobre els criteris aplicables a l’arrodoniment de notes