El síndic de la Facultat de Dret presenta el seu informe d'actuacions

Fotografia del síndic de la facultat de dret

El passat 5 de novembre, el síndic de la Facultat de Dret, José Antonio Fernández Amor, va presentar el seu informe dels anys 2023 i 2024 a la Junta de Facultat. Us el facilitem a continuació.

11/11/2024

INFORME ANY 2024 SINDIC DE LA FACULTAT DE DRET - Junta de Facultat 5 de novembre de 2024

En aquest informe s’agrupen les actuacions d’aquest Síndic durant l’any 2023 i 2024.

1. S’han gestionat un total de 15 casos. D’ells una desena han vingut derivats des de la Sindicatura de la Universitat i cinc s’han adreçat a la Sindicatura de la Facultat directament.

2. Pel que fa a la temàtica plantejada en els diversos expedients és variada:

  • gestió d’errors en els aplicatius de matriculació
  • gestió de d’emissió de títols que depèn del sistema Sigma
  • terminis en la resolució de recursos per part de la Universitat en relació a temes de matriculació
  • convalidacions d’assignatures
  • revisió de proves d’avaluació i TFG ordinàries i extraordinàries
  • comprensió de les instruccions a les guies sobre avaluació d’assignatures
  • equipament a les aules en quan a endolls i confort
  • dubte sobre arrodoniment de notes finals a l’avaluació continuada o a la recuperació
  • avaluació per compensació per informació a la web
  • variació en la informació proporcionada en la Guia docent en moment de matriculació i moment posterior.
  • no compareixença a una comissió de doctorat per problemes amb aplicatius

3. Per la gestió dels casos s’ha tingut en tot moment la plena disposició a la col·laboració per part del personal docent, càrrecs de direcció i PTGAS. Pel que fa a la seva resolució:

  • En relació amb la gestió d’errors als aplicatius s’explica que depèn de la seva configuració. Es fa suggeriment a través de la Sindica de la Universitat de la seva revisió pel que fa a la gestió d’errades de l’operador
  • En relació amb els recursos es justifica en que s’aplica la normativa vigent
  • En relació amb les convalidacions d’assignatures i revisió extraordinària de proves, s’ha aplicat la normativa vigent.
  • En relació amb la revisió de proves d’avaluació, es resolen fent les gestions amb els o les docents i es porten a efecte
  • En relació amb les condicions de les aules, es dona noticia als òrgans implicats en infraestructures que es justifiquen per programa d’inversions
  • En relació amb l’arrodoniment de notes s’aplica el criteri de que s’ha de fer a la nota aconseguida a l’avaluació continuada abans d’examen de recuperació
  • En relació amb la variació d’informació es donen explicacions sobre la causa que és un canvi d’equip docent degut al procés de contractació d’associats de l’any 2024.
  • En relació amb el funcionament de les comissions de doctorat es resol amb una nova convocatòria via TEAMS

4. Si bé el funcionament de l’organització és raonable si es compara el nombre de casos amb el de persones que fan la seva activitat diària, les suggerències que aquesta Sindicatura fa a la Facultat són:

  • Donar a conèixer l’existència de aquest organisme en interès dels i les estudiants amb mecanismes com la seva presentació en els actes de benvinguda de l’alumnat o la seva participació en Comissions de seguiment dels diferents estudis.
  • Actualitzar o retirar la informació sobre convalidacions en aquelles pàgines web en que figuri
  • Assegurar la coordinació en l’acció avaluatòria de les unitats
  • Revisar la funcionalitat d’aplicatius informàtics per fer suggerències en el seu cas als organismes universitaris competents
  • Estudiar les possibilitats de millora de les condicions de les aules
  • Assegurar-se que hi ha informació suficient per la comunitat sobre els criteris aplicables a l’arrodoniment de notes