El Programa de Doctorat en Dret prepara la Jornada en Commemoració del 75è aniversari de la Declaració Universal dels Drets Humans

Jornada Aniversari

Dilluns 17 d’abril se celebrarà, en la Sala de Juntes de la Facultat de Dret, la Jornada en Commemoració del 75è aniversari de la Declaració Universal dels Drets Humans.

13/04/2023

El 17 d’abril tindrà lloc la Jornada en Commemoració del 75è aniversari de la Declaració Universal dels Drets Humans a la Sala de Juntes de la Facultat de Dret, organitzat pel Programa de Doctorat en Dret.

Aquesta Jornada té com a objectiu examinar i debatre entre experts nacionals els reptes jurídics que s’han suscitat en els últims temps entorn dels drets humans, tant en el seu vessant teòric com pràctica, amb especial incidència en l'articulació de solucions per part de la jurisprudència espanyola, comparada i internacional.

PROGRAMA DE LA JORNADA:

10.00- Inauguració de les Jornades a càrrec de la directora del Programa de Doctorat de la UAB, Mercedes García Aran – Catedràtica de Dret Penal, UAB.

10.15- “Un nou model de cooperació interestatal per a garantir la protecció dels ciutadans davant l'ús de ciber tecnologia en accions criminals transnacionals.” Eulalia W. Petit de Gabriel, Professora Titular de Dret Internacional Públic – Universitat de Sevilla.

10.45- “Els desafiaments de la Intel·ligència Artificial i tecnologies emergents per a de Dret privat.” Susana Navas, Catedràtica de Dret Civil – Universitat Autònoma de Barcelona.

11.15- “Els desafiaments entorn de protecció de dades. Una perspectiva comparada.” Josep Cañabate, Agregat d'Història del Dret i les Institucions – Universitat Autònoma de Barcelona.

11.35- “Els desafiaments que planteja la integració de principis ètics d'Intel·ligència Artificial en eines tecnològiques de predicció.” Emma Teodoro, Investigadora sènior de l'Institut de Dret i Tecnologia – Universitat Autònoma de Barcelona.

11.55- Comunicacions.

12.15- Clausura a càrrec de la responsable de les jornades, Clàudia Jiménez, Professora Titular de Dret Internacional Públic – UAB.

Per més informació, clica aquí.