El lectorat de romanès de la UAB organitza una trobada amb l'escriptora Tatiana Tibuleac

L'escriptora Tatiana Tibuleac

El divendres 28 de maig, l’escriptora moldava Tatiana Tibuleac celebrarà una conferència virtual per a la comunitat de la UAB amb la seva traductora al català, Antònia Escandell Tur. Aquesta activitat forma part de “Ressons moldaus”, el cicle de conferències proposades pel Lectorat de romanès de la UAB.

19/05/2021

El Lectorat de romanès de la UAB organitza una trobada virtual amb l’escriptora moldava Tatiana Tibuleac, autora de diversos èxits editorials a nivell mundial amb novel·les com El verano en que mi madre tuvo los ojos verdes (Impedimenta, 2019) i El jardí de vidre (Les Hores, 2021), també disponible en castellà sota el títol El jardín de vidrio (Impedimenta, 2021). També hi participarà la traductora de Tibuleac al català, Antònia Escandell Tur, que parlarà de la seva experiència amb l’obra de l’escriptora.

“Ressons moldaus”

En el marc del cicle de conferències “Ressons moldaus”, que proposa el Lectorat de romanès de la UAB, la professora Ioana Alexandrescu impartirà la conferencia “El verano en que mi madre tuvo los ojos verdes de Tatiana Tibuleac: figures del sentimiento en la relación maternofilial” el dijous 20 de maig a les 10:00h, a l’aula 109 de la Facultat de Traducció i Interpretació. Aquesta activitat presencial té l’aforament limitat.

El dijous 27 de maig, Eugenia Bojoga (Pontifici Institut Oriental del Vaticà) convidarà a la reflexió amb “¿Moldavo o rumano? El debate lingüístico actual en la República de Moldavia” a les 11:00h via Zoom. L’enllaç s’ha de sol·licitar a la professora Ioana Alexandrescu, a través de la seva adreça de correu institucional: ioana.alexandrescu@uab.cat.

Més informació: Programa del cicle de conferències "Ressons moldaus"