El director Joan Pérez participa en una conferència de l’Asociación Ecuatoriana de Archiveros

Equador Joan Pérez
La conferència, centrada en la política institucional de Gestió Documental i Arxius, va comptar amb la intervenció del director de l’Escola per parlar sobre la política de gestió documental a Catalunya i els elements que la componen.

25/11/2019

L’Escola Superior d’Arxivística i Gestió de Documents, a través del seu director, Joan Pérez, va estar present a la conferència “La Política Institucional de Gestión Documental y Archivo”, que va tenir lloc dimecres passat a l’Escola d’Història de la Pontificia Universidad Católica del Ecuador.

L’esdeveniment, organitzat per l’Asociación Ecuatoriana de Archiveros, va comptar amb la participació de Joan Pérez amb una presentació en streaming, titulada “La política de gestió documental i arxiu de Catalunya".

Joan Pérez va presentar l’actual sistema organitzatiu del model de gestió documental a Catalunya, liderat per la Direcció General de Patrimoni Cultural, que és l’òrgan encarregat de definir les línies de control, ús, conservació i transferència de documents de l’administració pública catalana.

El director també va explicar els instruments tècnics comuns per a tots els organismes del govern català, com la plataforma ARESTA (Arxiu Electrònic Segur i Tramitació Administrativa), el quadre de classificació, l’esquema de metadades, el quadre de tipologies documentals, o la llista de codis de productores.

Aquesta presentació del model de gestió documental català s’emmarca dins de les diferents experiències nacionals i internacionals que l’Asociación Ecuatoriana de Archiveros va voler incloure a la conferència, amb l’objectiu de reflexionar al voltant de la construcció i aplicació de polítiques en l’àmbit dels arxius i la gestió de documents.

Podeu accedir a la presentació a través d’aquest enllaç.