El comissari europeu de Recerca inaugura el CER Institut d'Estudis Europeus

Carlos Moedas © European Union, 2014
El comissari europeu de Recerca, Carlos Moedas, inaugurarà el centre el 16 de desembre, amb la presència del Conseller Raül Romeva, del secretari d'Universitats i Recerca, Arcadi Navarro, i de la rectora Margarita Arboix. L'IEE-UAB afavorirà la recerca conjunta i interdisciplinària sobre temes de la Unió Europea.

14/12/2016

El comissari europeu de Recerca, Ciència i Innovació, Carlos Moedas, el Conseller d'Afers i Relacions Institucionals i Exteriors i Transparència Raül Romeva, el Secretari d’Universitats i Recerca de la Generalitat de Catalunya, Arcadi Navarro, i la rectora de la UAB, Margarita Arboix, inauguraran divendres dia 16, a les 12.00h, el Centre d’Estudis i de Recerca (CER) Institut d'Estudis Europeus de la UAB, en una presentació a la sala d’actes del Rectorat. L'IEE-UAB funcionarà com a centre interdisciplinari dedicat a la recerca, la formació i la capacitació en temes europeus. L'acte comptarà amb la participació de diverses autoritats acadèmiques i científiques, així com d'investigadors de la UAB que coordinen projectes europeus de recerca.

El Centre d’Estudis i de Recerca IEE-UAB es crea amb l’objectiu d’afavorir la recerca conjunta i interdisciplinària sobre temes de la Unió Europea. Es tracta d’una aposta de la UAB en aquest àmbit que vol impulsar projectes multidisciplinaris, tot combinant aspectes jurídics, econòmics, d’acció exterior, geopolítics, sociològics, culturals i de l’àmbit de les ciències de la salut. Dirigit pel professor del Departament de Dret Privat de la UAB Josep María de Dios Marcer, l’IEE-UAB integrarà una vintena d’investigadors procedents de diferents disciplines, i preveu la incorporació de noves generacionsafi de garantir la continuïtat de la recerca. El centre treballarà amb les institucions, els agents i la societat en general per fer arribar l’expertesa i l’experiència del seu personal investigador a tots els àmbits de la societat que ho requereixin.

Aquesta és la primera visita del comissari de Recerca, Ciència i Innovació a Catalunya, una de les regions europees que està demostrant més capacitat per atraure finançament dels programes de recerca de la UE i participar en projectes innovadors. El programa marc de recerca de la UE, Horitzó2020, compta amb un pressupost rècord de 76.880 milions d’euros per al període 2014-2020 i integra totes les fases de la recerca i la innovació. Des de la generació del coneixement fins a les activitats més properes al mercat:Catalunya ha captat en els dos primers anys del programa prop de 310 milions d’euros, el 28% del total de l’Estat i el 2,5% de l’import adjudicat per la Comissió Europea. Fins ara hi han participat 327 entitats catalanes, 193 de les quals són empreses (un 85% pimes). Les universitats han obtingut 84 milions d'euros, amb 192 projectes; i els centres de recerca 68 milions a través de la participació en 162 projectes.

Les dades de finançament de projectes de recerca mitjançant el programa Horitzó 2020 de la Comissió Europea situen la Universitat Autònoma de Barcelona com a la segona universitat de l’Estat en volum de finançament. La UAB rebrà 25,42 milions d’euros destinats a 43 projectes de recerca.

Per assistir a l’acte és necessari confirmar l’assistència al correu gabinet.rectorat@uab.cat