Dos estudiants del Grau participen en un Erasmus+ BIP Programme sobre gestió del risc a Letònia

Estudiants EPSI fent un BIP a Letònia

La UAB ofereix, des de fa dos cursos, un nou format d’estada internacional als estudiants: els BIP (Blended Intensive Programme). Es tracta d’estades intensives curtes d’estudiantat i personal que es combinen amb una part virtual obligatòria on es reuneix els participants en línia per treballar de forma col·lectiva i simultània en tasques específiques que estiguin integrades a l’estada, i que comptin per als resultats generals de l’aprenentatge. Les estades estan finançades, en part, pel programa Erasmus+ de la Unió Europea.

21/05/2024

David Arcusa i Pol Mantero, estudiants de 2n curs del Grau de Prevenció i Seguretat Integral, han pogut visitar la Biznesa augstskola Turība (Universitat de Turïba BAT), a Letònia, amb l’Eramus+ Blended Intensive Programme i participar del Curs de “Security Risk Management”.

Durant una setmana van poder submergir-se en un viatge d’aprenentatge on van poder introduir-se als marcs de gestió de riscos fins a l'exploració de la seguretat a nivell individual, organitzacional i global, amb sessions teòriques i eines pràctiques. Van poder adquirir habilitats pràctiques, com la defensa personal i els primers auxilis per a situacions d'emergència personal amb professionals qualificats com Jānis Sils i aprendre sobre ciberseguretat i organitzacions internacionals com Interpol i Europol.

Una oportunitat que en David Arcusa valorava molt positiva i que els va servir “no només per enfortir les seves habilitats en gestió de riscos”, sinó que també per enriquir “la seva vida personal i professional de manera significativa en el seu camp de treball”.

En destacaven les classes teòriques i pràctiques amb Kārlis Apalups i Elvijs Bogdanovs, on van aprofundir en marcs per gestionar els riscos de seguretat i seguretat individuals, i de ciberseguretat. A més de l'experiència amb el professor Peter Peeters de la Universitat de Ciències Aplicades dels Països Baixos que els va proporcionar una comprensió exhaustiva de la norma ISO 31000 i la gestió de riscos de seguretat.

La Biznesa augstskola Turība és la universitat de negocis més gran de Letònia, distribuïda en tres campus: Liepāja, Cēsis, i Talsi, i compta de quatre departaments: la Facultat d’Administració d’Empreses, la Facultat de Dret, la Facultat de Turisme Internacional i la de Comunicació.

Estudiants fan una estada BIP Programme a Letonia

David Arcusa i Pol Mantero, estudiants del Grau, fan una estada del BIP Programme a Letònia.