Conferència “Una incerta idea d’Europa” de Patrick Boucheron, al Centre de Cultura Contemporània de Barcelona (CCCB)

Patrick Boucheron
Els estudiants de l’Escola poden demanar invitacions per atendre a la conferència de l’intel·lectual francès Patrick Boucheron, sobre la idea d’Europa en la era de la postvertitat. La sessió tindrà lloc el dimecres 6 de novembre, a les 18:30h, al CCCB.

31/10/2019

El Centre de Cultura Contemporània de Barcelona (CCCB) acollirà, dimecres 6 de novembre, a les 18:30h, una conferència de Patrick Boucheron.

Patrick Boucheron és un dels intel·lectuals francesos de més renom internacional. Està considerat un dels màxims exponents de l'actual renovació historiogràfica europea i destaca per la seva capacitat de recuperar el passat per comprendre els conflictes polítics actuals.

Segons aquest intel·lectual, el poder s’imposa per la seva capacitat de generar un discurs sobre la realitat que és percebut com a veritable. Una mostra d’aquesta força narrativa del poder és la gran quantitat de relats que va generar la caiguda del mur de Berlín, símbol del final d’un període històric. Actualment, però, Europa viu un present d'incertesa i la relació entre relat i política ha canviat del tot en els darrers anys.

El ponent plantejarà qüestions com ara les maneres en què s'ha utilitzat la Història per a construir una idea d'Europa o com està canviant aquest relat en l'era de la postveritat.

Invitacions per als estudiants de l’Escola

Els alumnes de l’ESAGED que estiguin interessats en atendre a la conferència, poden demanar les seves invitacions a través del correu electrònic grubio@cccb.org.