Com es protegeixen les nostres dades?

Webinar ¿El Reglament General de Protecció de Dades (RGPD) i el seu impacte en les RRLL

El proper 11 de març, a les 18.30, se celebrarà el webinar “El Reglament General de Protecció de Dades (RGPD) i el seu impacte en les relacions laborals”, a càrrec del Dr. Josep Cañabate. Una oportunitat de comprendre millor el vessant jurídic de la protecció de dades i, a més, obtenir les eines i el coneixement per actuar si ens trobem davant d'una situació adversa relacionada amb la protecció de dades

27/02/2021

El pròxim 11 de març, a les 18.30, se celebrarà el seminari web "El Reglament General de Protecció de Dades (RGPD) i el seu impacte en les relacions laborals", a càrrec del Dr. Josep Cañabate, vicedegà de Comunicació i Dinamització i professor del Departament de Dret Públic i Ciències Historicojurídiques de la UAB.

El seminari en línia és gratuït per tots els alumnes de la facultat. Us podeu inscriure al següent enllaç, on també podreu trobar més informació: http://bit.ly/cicleRRLLRGPD

La xerrada s'emmarca en el Cicle Xarxa RRLL organitzada per Alumni UAB. I, tal com el seu títol indica, analitzarà les obligacions que imposa el Reglament (UE) 2016/679, de 27 d'abril de 2016 (Reglament General de Protecció de Dades - RGPD) i la Llei Orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de Protecció de Dades Personals i Garantia dels Drets Digitals (LOPDGDD) a les empreses i organitzacions de tota classe en el tractament de les dades personals dels seus treballadors/es.

En la mateixa sessió, es posarà èmfasi en les garanties i drets que introdueix aquesta normativa en el context de digitalització exponencial de les relacions laborals.

Per desenvolupar aquests objectius, la conferència tindrà un enfocament eminentment pràctic i s'estructurarà en 6 punts principals. Tots ells, seguiran la metodologia de l'anàlisi de riscos i es proposaran recomanacions i bones pràctiques per vetllar pel seu compliment.

La primera part anirà destinada a respondre qüestions generals en relació amb el tractament de dades personals, on hi haurà espai per aprofundir en les bases de legitimació, els deures d'informació i l'accountability.

Seguidament, la sessió se centrarà en la gestió dels recursos humans, on s'abordaran els procediments de selecció, la contractació, l'externalització de nòmines, les dades especialment protegides o els sistemes interns de denúncies.

Després, es desenvoluparà una temàtica molt tractada a la facultat, la prevenció de riscos laborals, i posarà el focus en la intimitat i dades de salut i l'accés a les dades per part de l'empresa.

El següent punt a analitzar serà el control empresarial, on es confrontaran diverses dicotomies: el dret a la intimitat i l'ús de dispositius a l'àmbit laboral, el dret a la intimitat en enfront de la videovigilància, l'enregistrament, el teletreball, és a dir, analitzar la pertinença o no dels usos de software de control.

El penúltim punt se centrarà en la relació amb els sindicats, les comunicacions de dades, els taulells, i els censos, que comprenen els drets digitals en la negociació col·lectiva.

Ja per acabar, s'analitzaran els deures dels treballadors que accedeixen a dades personals, amb una menció especial a la confidencialitat i la seguretat de la informació.

Seguint la dinàmica de totes les xerrades que s'emmarquen al Cicle Xarxa RRLL, es procedirà a un debat posterior moderat per la Dra. Maria Jesús Espuny, professora emèrita de la UAB i coordinadora d'aquesta xarxa.

Des de la facultat, us animem a participar-hi, ja que creiem que és una bona manera de comprendre millor el vessant jurídic de la protecció de dades i, a més, tenir les eines i el coneixement per actuar si us trobeu davant d'una situació adversa relacionada amb la temàtica.