Belén Cuadra, guanyadora del Premi de Traducció del Xinès Marcela de Juan, impartirà una lliçó magistral a la FTI

Belén Cuadra, guanyadora del III Premi Marcela de Juan

El proper divendres 15 d’octubre, a les 10.30h, la Facultat acollirà la lliçó El vuelo de la urraca: Reflexiones e impresiones entorno a la traducción chino-español a partir de las novelas de Yan Lianke. La impartirà Belén Cuadra, guanyadora de la tercera edició del III Premi de Traducció del Xinès Marcela de Juan, per la traducció de La muerte del sol, de Yan Lianke, editada per Automática Editorial.

08/10/2021

L’endemà de l’entrega del III Premi de Traducció del Xinès Marcela de Juan, la Facultat tindrà el privilegi de rebre la guanyadora, Belén Cuadra, que impartirà una lliçó magistral dirigida a tota la comunitat universitària: tant professorat com alumnat hi pot assistir.

El vuelo de la urraca: Reflexiones e impresiones en torno a la traducción chino-español a partir de las novelas de Yan Lianke s’impartirà el proper divendres 15 d’octubre a les 10:30h a l’aula 004 de la Facultat de Traducció i Interpretació, si bé també es podrà seguir per streaming.

Aquest acte, així com el mateix Premi Marcela de Juan, ha estat organitzat gràcies a la col·laboració conjunta entre la Fundació Institut Confuci de Barcelona, el Grup de Recerca en Traducció del Xinès al Català/Castellà (TXICC) i la nostra Facultat.

Sobre Belén Cuadra

Belén Cuadra Mora, que ha estat premiada per la traducció de La muerte del sol, escrita per Yan Lianke i editada per Automàtica Editorial, és traductora de xinès, llicenciada en Traducció i Interpretació i Màster en Estudis de l’Àsia Oriental per la Universitat de Granada.

Ha cursat estudis de llengua i cultura xineses a la Beijing Foreign Studies University i actualment compagina la traducció i la docència amb un doctorat sobre lingüística xinesa i traducció literària. Va viure 15 anys a la Xina, on va treballar, entre d’altres institucions, a l’Agència de Notícies Xinhua i a l’Ambaixada Espanyola de Pequín. Ha traduït del xinès obres de Yan Lianke, Lao She i Qiu Maojin.