Anne-Hélène Suárez impartirà una classe magistral a la FTI

Anne-Hélène Suárez al seu despatx

Excelsa traductora i escriptora, guanyadora d’un Premi Nacional de a l'obra d'un traductor del Ministeri de Cultura, Anne-Hélène Suárez impartirà una classe magistral de sinologia a la nostra Facultat.

16/12/2021

Certament, no és cada dia que tenim el privilegi de rebre una guanyadora del Premi Nacional a l'obra d'un traductor, concedit pel Ministeri de Cultura. Tanmateix, una d’elles, Anne-Hélène Suárez, escriptora, traductora i exdocent de la casa, ens impartirà una classe magistral a tota la comunitat de la FTI sota el títol El curso del universo. Traducción de términos clave del pensamiento chino.

La classe magistral serà virtual i es farà el proper 17 de gener a les 18h. Serà a través de Microsoft Teams i hi podreu accedir a través de l'enllaç següent. Tant docents com alumnat de la casa hi seran benvinguts.

La visita d’Anne-Hélène Suárez és possible gràcies al grup de recerca TXICC i a la Fundació Institut Confuci de Barcelona, a qui la Facultat vol agrair la seva feina per brindar una classe magistral tan prometedora per a la nostra comunitat.

Més sobre Anne-Hélène Suárez

Anne-Hélène Suárez Girard té una Maîtrise en Langue et Civilisations Orientales (Chine) per la Universitat de París 7 (Jussieu) i és doctora en Traducció i Estudis Interculturals per la Universitat Autònoma de Barcelona. Es dedica principalment a la traducció literària i audiovisual i a la sinologia, centrada en textos de la Xina antiga i clàssica. Així mateix, també ha dedicat molts anys a la docència de la llengua xinesa moderna i clàssica, la traducció del xinès, i la literatura xinesa moderna i clàssica a la Facultat de Traducció i Interpretació de la UAB. Al llarg de la seva trajectòria, ha rebut nombrosos premis de traducció, entre els quals destaquen el Premi de la Crítica de l’Institut Interuniversitari de Filologia Valenciana (1998), el VI Premi Ángel Crespo (2003), el XXI Premi Stendhal (2011) i el Premi Nacional a l’Obra d’un Traductor (2021), atorgat pel Ministeri de Cultura.