‘Diccionari casteller: Per a la canalla més valenta’, l'obra d’una exalumna de la FTI guardonada per la Societat Catalana de Terminologia

Castells

La Societat Catalana de Terminologia guardona la traductora i exalumna de la FTI Mariona Arnau per la seva tasca a l’hora d’adaptar el Diccionari casteller del TermCat per al públic infantil. A més d’apropar el món dels castells als més petits, Arnau també va fer aquest diccionari amb perspectiva de gènere i vetllant per la riquesa dialectal.

23/06/2020

Aquesta adaptació del Diccionari casteller del Termcat apropa els castells als més menuts tot cuidant la perspectiva de gènere i la riquesa dialectal

Apropar el món dels castells als més menuts, amb perspectiva de gènere i amb respecte per totes les varietats dialectals és l’objectiu que es va marcar Mariona Arnau pel seu treball de final de grau. La Societat Catalana de Terminologia reconeix el seu treball de camp i els seus esforços amb un dels Premis Sant Jordi de l’Institut d’Estudis Catalans, on també es va reconèixer la tasca d’una investigadora de la nostra Facultat.

“Els infants són el col·lectiu en què més es pot incidir per a inculcar la perspectiva de gènere”, remarca Arnau. Al mateix temps, gràcies a un meticulós treball de camp amb diverses colles castelleres d’arreu del país, ha pogut incloure-hi tota mena de varietats dialectals.

Arnau va estudiar el Postgrau en Correcció i Assessorament Lingüístic impartit a la FTI, del qual en fa una valoració molt positiva: “és una molt bona oportunitat per a aprofundir en la llengua per a tothom que hi estigui interessat”. Gràcies a aquest programa, va poder fer pràctiques al centre d’estadística IDESCAT.

Des de la Facultat volem felicitar-la per aquest premi més que merescut i desitjar-li molta sort en els seus futurs projectes.