Detall d'activitat

Dijous, 9 Maig 2024

15:00

Presentació Frederic Wrzynski

Divulgació - Sala de Graus

Descripció:

El pròxim 9 de maig a les 15:00h. tindrà lloc la presentació de Frederic Wrzynski. Frederic és professor visitant a la Ludwig-Maximilians-Universität München i membre sènior de FIND a la Universitat d'Aarhus. Treballa en diversos temes, com ara l'organització industrial, l'economia de les organitzacions i el comerç internacional. Podeu trobar més informació visitant la seva pàgina web personal.

El títol de la seva ponència és "Noves metodologies per a l'estimació del marge amb empreses multiproductes".

Resum: El cost marginal és una variable clau en molts models de microeconomia. Tanmateix, els economistes de les organitzacions industrials solen creure (amb excepcions molt rares) que no es pot observar el cost marginal, per la qual cosa s'ha d'estimar. S'han dissenyat diverses tècniques en IO empíriques per fer-ho utilitzant funcions de demanda, producció o cost. L'extensió d'aquestes tècniques a empreses multiproductes no és òbvia a causa del problema de l'assignació d'inputs. Aquesta presentació ofereix dos enfocaments addicionals per estimar els costos marginals amb empreses multiproductes utilitzant la teoria de la dualitat, descrivint les metodologies de Dhyne et al. (2021) i Dhyne et al. (2022) amb aplicacions empíriques

 

Ubicació: Sala de Graus

Data: Dijous 9, Maig de 2024 - 15:00h

Data fi: Dijous 9, Maig de 2024 - 17:00h

Afegir al meu calendari 2024-05-09 15:00:00 2024-05-09 17:00:00 Europe/Madrid Presentació Frederic Wrzynski

El pròxim 9 de maig a les 15:00h. tindrà lloc la presentació de Frederic Wrzynski. Frederic és professor visitant a la Ludwig-Maximilians-Universität München i membre sènior de FIND a la Universitat d'Aarhus. Treballa en diversos temes, com ara l'organització industrial, l'economia de les organitzacions i el comerç internacional. Podeu trobar més informació visitant la seva pàgina web personal.

El títol de la seva ponència és "Noves metodologies per a l'estimació del marge amb empreses multiproductes".

Resum: El cost marginal és una variable clau en molts models de microeconomia. Tanmateix, els economistes de les organitzacions industrials solen creure (amb excepcions molt rares) que no es pot observar el cost marginal, per la qual cosa s'ha d'estimar. S'han dissenyat diverses tècniques en IO empíriques per fer-ho utilitzant funcions de demanda, producció o cost. L'extensió d'aquestes tècniques a empreses multiproductes no és òbvia a causa del problema de l'assignació d'inputs. Aquesta presentació ofereix dos enfocaments addicionals per estimar els costos marginals amb empreses multiproductes utilitzant la teoria de la dualitat, descrivint les metodologies de Dhyne et al. (2021) i Dhyne et al. (2022) amb aplicacions empíriques

 

Sala de Graus