Vés al contingut principal

La UAB participa al Fòrum de l'ECIU University a Kaunas

17 juny 2024
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail

Més de 200 persones de 14 institucions membres de l'ECIU University, amb una delegació d'Ucraïna com a convidats especials, han participat al Fòrum de l’ECIU University celebrat a la Universitat Tecnològica de Kaunas (Lituània) els dies 6 i 7 de juny. De la UAB hi han assistit un total de 15 persones entre estudiants, professorat i personal d’administració i serveis, de les quals 5 van oferir diferents sessions als assistents.

Delegació de la UAB al Fòrum de Kaunas

«Va ser molt enriquidor i va generar un alt grau de sentiment de pertinença i d'identificació amb aquesta nova comunitat a la qual tots pertanyem i que estem construint: l'ECIU University».

Durant dos dies el Fòrum de l’ECIU University ha ofert tallers, discussions i sessions amb l’objectiu de donar forma al futur de l'educació i la innovació a Europa i de proporcionar oportunitats, generar idees, establir connexions i, sobretot, empoderar la comunitat de l'ECIU University.

Mireia Galí, cap de l’oficina de l'ECIU a la UAB, ha explicat que treballar plegats «va ser molt enriquidor i va generar un alt grau de sentiment de pertinença i d'identificació amb aquesta nova comunitat a la qual tots pertanyem i que estem construint: l'ECIU University».

Cinc persones de la UAB van oferir sessions que van ser un èxit de bones pràctiques. Núria Casaldàliga, directora del Servei de Biblioteques, va parlar sobre repositori de reptes. Ramon Vilanova, professor de l’Escola d’Enginyeria, va compartir un exemple de codisseny de microcredencials de formació continuada amb agents del territori. Sílvia Blanch, vicedegana de Pràctiques de la Facultat de Ciències de l'Educació, i Jordina Fornell, de l’oficina de l'ECIU a la UAB, van oferir un repte en format taller per experimentar l'aprenentatge basat en reptes. I Daniel Campos, professor de la Facultat de Ciències, va compartir un exemple d’innovació docent.

Òscar Redondo i Jordina Fornell

Salim Menaceur, estudiant del màster en Polítiques Educatives per al Desenvolupament Global que ha viatjat amb la delegació de la UAB a Kaunas, ha explicat que «l'experiència va ser increïblement enriquidora i va oferir coneixements valuosos sobre l'educació internacional col·laborativa. Em van impressionar especialment els enfocaments innovadors de l'aprenentatge basat en reptes i les millors pràctiques de ludificació en educació i l'oportunitat de relacionar-me amb estudiants i professors de tota l'aliança ECIU».

«Per a mi, l'ECIU University és una gran oportunitat», ha afegit Marcos Lascurain, ambaixador estudiantil de la UAB a l'ECIU University i estudiant del grau en Història, Política i Economia. «És una oportunitat per connectar amb persones, créixer tant acadèmicament com personalment i obtenir habilitats que mai no vaig pensar que obtindria durant els meus anys universitaris», ha continuat. Lascurain també ha explicat que «aquí coneixes i interactues amb persones de diferents orígens, països i cultures. Aprens a cooperar, a respectar els altres i a trobar un terreny comú per a un propòsit comú. Això és una de les coses més importants que m'ha ensenyat l'ECIU University».

Marcos Lascurain

Amb l'educació per a una societat resilient i sostenible com a tema d’enguany, el fòrum va plantejar moltes preguntes i va oferir més d'una manera de trobar una resposta. Els participants es van desplaçar entre tres espais i diverses sessions, utilitzant aquesta oportunitat per intercanviar idees i buscar noves solucions.

En aquest sentit, Salim Menaceur ha explicat que «com a investigador de polítiques educatives, vaig obtenir un coneixement valuós sobre les últimes tendències i reptes de l'educació, que ha informat encara més el meu treball i recerca. Les discussions i intercanvis amb altres participants van ser molt estimulants i gratificants.».

Entre sessió i sessió els participants van tenir temps per connectar i compartir les seves històries a l'ECIU University. Totes diferents, però amb un denominador comú: l'ECIU University ha desafiat les seves mentalitats i ha obert nous horitzons.

Dins de