• Màster de Formació Permanent UAB
  • Codi de l'estudi: 2824/13
  • 13a edició
  • Modalitat: Semipresencial
  • Crèdits: 60 ECTS
  • Inici: 12/02/2024
  • Final: 31/01/2025
  • Places: 30
  • Orientació: Professional
  • Preu: 3960 €
  • Preu especial 3564 €
    Col·lectiu d'aplicació: ALUMNI UAB Premium+
  • Idioma de docència: Castellà (50%), Català (50%)
  • Lloc: Facultat de Ciències de l'Educació, Campus UAB, Bellaterra (Barcelona)
Avui en dia la societat ens demana una formació continua pels professionals de l'educació (mestres, educadors/es....) que sigui capaç de revitalitzar la seva acció socioeducativa, repensant i reflexionant sobre les seves pràctiques, dins d'un model escolar i social que camina cap a una societat més justa, democràtica i equitativa, és a dir, una educació per a tothom. Des d'aquest vessant, es veu necessari formar a professionals de l'educació que tinguin eines i estratègies per fer accessible el coneixement i la informació a tothom, també a les persones amb necessitats específiques de suport, especialment les relacionades amb la discapacitat, dins del marc d'un sistema educatiu inclusiu.
El Màster es proposa formar persones interessades a conèixer els principis de l'educació inclusiva, per què siguin capaços d'analitzar les barreres a l'aprenentatge i la participació que algunes persones es poden trobar en els diferents contextos i al llarg de la seva vida. Professionals que siguin competents per utilitzar múltiples estratègies metodològiques gestionant els recursos de l'entorn, que siguin capaços de generar espais de treball en xarxa i col·laboració amb altres professionals, amb les famílies i amb la comunitat.
El màster s'articula en 7 mòduls de caràcter teòrics-pràctics, impartits amb una formació semi-presencial; un mòdul de pràctiques supervisades en centres i el TFM final.
El màster permet (1) obtenir el perfil professional d'Atenció a la Diversitat pel professorat d'Educació Infantil, Primària i Secundària, segons la Resolució ENS/1128/2016; (2) accedir a la borsa de treball en l'especialitat de Pedagogia Terapèutica pel professorat d'Educació Primària durant el seu període d'interinatge, segons Resolució ENS/113/2012 del 25 de gener i (3) accedir a institucions de l'àmbit social i educatiu vinculades al desenvolupament dels processos d'inclusió i on es treballi amb persones amb necessitats específiques de suport.

Sortides professionals

Els i les estudiants titulats/des en aquest màster estaran formats per a) donar resposta a les necessitats educatives de suport en un context d'educació per a tothom, b) treballar entre iguals en els processos d'inclusió educativa i social i c) dinamitzar el treball en xarxa per atendre les necessitats educatives de suport.

Com a sortides professionals, el màster permet:

- Obtenir el perfil professional d'Atenció a la Diversitat pel professorat d'Educació Infantil, Primària i Secundària, segons la Resolució ENS/1128/2016
- Accedir a la borsa de treball en l'especialitat de Pedagogia Terapèutica pel professorat d'Educació Primària durant el seu període d'interinatge, segons Resolució ENS/113/2012 del 25 de gener.
- Accedir a institucions de l'àmbit social i educatiu interessades en el desenvolupament dels processos d'inclusió i on es treballi amb persones amb necessitats específiques de suport

Pràctiques

En el marc d'una educació i societat inclusiva els estudiants del màster realitzaran amb caràcter obligatori pràctiques supervisades en una institució, per un còmput total de 175 hores. Les institucions educatives pertanyen a la xarxa de centres/ institucions educatives de la Facultat de Ciències de l'Educació. En cas que l'estudiant es trobi treballant en una institució educativa, es podran reconèixer les pràctiques presencials però no les tutories ni la memòria de pràctiques. Un dels objectius fonamentals serà la reflexió teòric-pràctica sobre la realitat educativa des d'una vessant participativa i col·laborativa, i la planificació, execució i avaluació d'una intervenció que aporti una mirada més inclusiva a la institució. L'estudiant disposarà de tutories amb professorat del Màster. Al llarg del curs acadèmic, i en petits grups de treball, s'elaborarà una memòria relacionada amb la pràctica educativa per tal de facilitar la interrelació teòrica pràctica dels diferents escenaris educatius.

Beques i ajuts

Consulta tota la informació sobre possibilitats de beques i ajuts a la pàgina de beques, ajuts i convocatòries UAB.

Centres responsables

Facultat de Ciències de l'Educació

Contacte

Maria Garcia Ramón

Telèfon: 935811180

Informació addicional

https://mastersuportsinclusio.uab.cat

Més informació

Vols rebre més informació?