• Màster de Formació Permanent UAB
  • Codi de l'estudi: 2812/14
  • 14a edició
  • Modalitat: Presencial.
  • Crèdits: 60 ECTS
  • Inici: 02/01/2025
  • Final: 01/12/2025
  • Places: 50
  • Orientació: Acadèmica, Professional
  • Preu: 4050 €
  • Idioma de docència: Castellà
  • Lloc: Facultat de Ciències de la Comunicació, Campus UAB, Bellaterra (Barcelona)
Destinat a professionals de la comunicació i a qualsevol que li apassioni el món dels viatges, el màster de formació permanent en Periodisme de Viatges (modalitat d'estudi presencial) encara la seva tretzena edició amb la intenció de seguir formant a professionals capaços de transmetre l'emoció única de l'apassionant aventura de viatjar.

A través de la impartició de sessions teoricopràctiques, el programa ensenya eines bàsiques per tractar la producció de continguts de periodisme de viatges per a tots els formats: des de grans reportatges per premsa a càpsules radiofòniques, programes televisius i articles per a la xarxa.

El programa va ser creat per respondre a la necessitat d'oferir noves fórmules, de desmarcar-se del turisme convencional i inamovible, intentant aportar un valor afegit i dotar de contingut al fet de viatjar. Aporta un enfocament polifacètic i multidisciplinar, que des del periodisme pretén abastar moltes altres àrees de les ciències socials.

El màster de formació permanent en Periodisme de Viatges es dirigeix ​​a tots aquells professionals que desitgen ser emprenedors amb iniciatives i projectes originals en l'àmbit de la comunicació dels viatges: com la creació d'agències de viatges especialitzades o la producció de continguts multimèdia, radiofònics, escrits i per a televisió.

Sortides professionals

Les possibilitats i sortides professionals que ofereix el Màster de formació permanent en Periodisme de Viatges van des de llocs vinculats amb el camp del turisme a la comunicació de viatges (en gabinets de premsa, revistes, plataformes web o mitjans de comunicació) i el periodisme especialitzat.

El curs forma professionals multitasca i polivalents, capaços de treballar com a redactors de continguts, editors de textos, productors audiovisuals i/o administradors web en revistes, magazines, diaris, productores, televisions, ràdios i projectes multimèdia que estiguin vinculats amb el sector de la comunicació i els viatges.

Alternativament, el Màster de formació permanent es marca com a objectiu oferir els coneixements necessaris perquè els estudiants puguin convertir-se en professionals reeixits capaços de desenvolupar una sòlida carrera com a guies turístics, responsables de comunicació i relacions públiques i experts en màrqueting en empreses del sector.

A tot això se li ha de sumar la possibilitat de dissenyar i constituir iniciatives i projectes reeixits, com poden ser empreses pròpies en l'àmbit de la comunicació de viatges. Tot això a partir dels continguts que conformen el currículum acadèmic del programa del curs.

Pràctiques

La modalitat presencial del Mestratge incorpora la possibilitat de realitzar pràctiques curriculars optatives en empreses del sector de la comunicació i el viatge (agències de viatges, mitjans de comunicació, etc.) amb l'objectiu de reforçar els continguts del curs. La disponibilitat de places dependrà de les vacants oferides en el moment d'iniciar el període de postulació. Els estudiants podran realitzar entre 220 i 225 hores en total.

Beques i ajuts

Consulta tota la informació sobre possibilitats de beques i ajuts a la pàgina de beques, ajuts i convocatòries UAB.

Centres responsables

Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació

Contacte

Albert Sarabia Tarraga

Més informació

Vols rebre més informació?