• Màster de Formació Permanent UAB
  • Places: 30
  • Orientació: Acadèmica, Recerca, Professional
  • Preu: 4200 €
  • Idioma de docència: Castellà (75%), Català (25%)
  • Lloc: Pati Maning, Carrer Montalegre, 7, Barcelona. 08001.
El Màster de Formació Permanent i el Diploma d'Especialització en Gènere i Comunicació permeten adquirir els coneixements teòrics i pràctiques per exercir periodisme feminista que contribueixi a la construcció d'una societat no discriminatòria que lluita contra el patriarcat i les violències masclistes.
La pràctica d’aquest periodisme feminista és l'aposta per uns mitjans amb major rigor que no discriminin una gran majoria de la població i que posin en valor altres formes de construir el món més enllà dels mandats culturals de la masculinitat i la feminitat derivats de la construcció del gènere.
El Màster de Formació Permanent en Gènere i Comunicació (GiC), impulsat pel Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura de la Facultat de Comunicació de la UAB, ofereix també la possibilitat de realitzar el Diploma d'Especialització en Gènere i Comunicació. Aquests estudis, únics en la seva especialitat a tot l'Estat, venen a omplir un buit en l'ensenyament superior.
El Màster de Formació Permanent i el Diploma d'Especialització estan pensades per a què periodistes, publicistes, graduats en comunicació audiovisual o en altres disciplines afins (sociologia, polítiques, ciències socials o humanes) puguin aprofundir en les qüestions de gènere i tots els àmbits de la comunicació, ja sigui a la premsa escrita, la ràdio, la televisió, els gabinets de premsa, les agències de publicitat o les industries culturals, amb un especial interès en la comunicació a internet. També aborda els contextos socials de la comunicació.
El Màster de Formació Permanent s'estructura en 8 assignatures, que en el cas del Diploma d'Especialització en són 5, amb diferents assignatures teòriques i pràctiques que van des de una panoràmica general sobre el discurs de les informacions i fer-ho amb perspectiva de gènere, passant pels nous formats comunicatius i les tècniques més innovadores de la informació i la comunicació amb una visió no androcèntrica.
Les persones que cursin el Diploma d'Especialització i vulguin accedir, en cursos acadèmics posteriors al Màster de Formació Permanent, hauran de completar la formació dels 3 assignatures restants i el Treball Final del Màster de Formació Permanent, presentant una sol·licitud d'adaptació a l'Escola de Postgrau.
Al mateix temps, es continuarà oferint la possibilitat de cursar assignatures com a cursos independents a aquelles persones que així ho desitgin. Si es completen els 8 més el TFM també es pot demanar l'adaptació per poder obtenir el títol de Màster de Formació Permanent.

Sortides professionals

- Exercir el periodisme o la publicitat com a professional amb una formació especialitzada en gènere i comunicació.
- Realitzar estudis o investigacions per a institucions i entitats sobre la comunicació i el gènere en el món contemporani.
- Proposar campanyes publicitàries des d'una perspectiva de gènere per a entitats o institucions relacionades amb la comunicació.
- Assessorar empreses i institucions relacionades amb el món de la comunicació per a implementar plans d'igualtat, d'acord amb la llei de 2007.
- Desenvolupar el paper de defensora/defensor de la audiència o del lector en mitjans de comunicació escrits o audiovisuals.
- Elaborar projectes professionals en el camp de la comunicació des d'una perspectiva de gènere: revistes, programes televisius o radiofònics, propostes editorials, etc.
- Desenvolupar projectes professionals o continguts mediàtics des d'una perspectiva de gènere: plataformes digitals, webs, etc.
Del Diploma de Postgrau:
-Exercir el periodisme o la publicitat amb una formació especialitzada en gènere i comunicació.
-Elaborar projectes professionals en el camp de la comunicació des d'una persepctiva de gènere: revistes, programes televisius o radiofònics, propostes editorials, etc.
-Exercir com a Community Manager d'empreses amb una formació especialitzada en gènere.
-Assessorar a empreses i institucions sobre com introduir la perspectiva de gènere en tots els productes i a tots els nivells relacionats amb la comunicació.

Pràctiques

De moment les pràctiques professionals seran opcionals; la intenció, no obstant, és de consolidar-les i que acabin sent optatives o obligatòries segons les disponibilitats de places i els convenis que es puguin arribar a signar amb entitats o institucions, per properes edicions.

Beques i ajuts

Consulta tota la informació sobre possibilitats de beques i ajuts a la pàgina de beques, ajuts i convocatòries UAB.

Centres responsables

Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura

Centres col·laboradors

Diputació de Barcelona

Isabel Muntané Rodríguez

Informació addicional

www.mastergenerecomunicacio.org

Vols rebre més informació?