Cultura en Viu

Taller de Teatre per a majors de 50 anys

Informació Curs 2023/24

Aquest taller s’adreça a totes aquelles persones majors de 50 anys, interessades a viure l’experiència del fet teatral des de dins, de participar i col·laborar en un muntatge teatral, i de fer un tastet del procés de creació dramàtica i de la feina d’actor i d’actriu.

Per participar-hi, no es requereix cap experiència prèvia ni cap talent especial.

CONTINGUTS DEL TALLER

El Taller de Teatre que us proposem té com a objectiu proporcionar una experiència, el més completa possible del procés teatral, a totes aquelles persones que, senzillament, tinguin ganes de viure-la. Per aquest motiu s'estructura en dos blocs ben diferenciats.

1.    Treball previ

Una primera part del taller es dedicarà a crear les bases de la feina posterior, mitjançant exercicis teatrals que treballen aspectes tals com:

• La veu i el cos com a eines de l'actor.
  • La capacitat de joc col·lectiu com a base de la creativitat de grup.
  • El llenguatge teatral.
  • Nocions bàsiques d'interpretació: relació, motivació, conflicte, personatge, situació...
  • La tècnica de la improvisació i el seu valor com a nucli del joc dramàtic.

2.    Muntatge d'una obra de teatre

La segona part del curs es dedicarà al muntatge d'una obra de teatre que es representarà davant del públic com a cloenda del taller.

L'obra s'escollirà i es proposarà als alumnes al final de la primera part del taller, per tal que s'adeqüi a les necessitats específiques del grup. En qualsevol cas es tractarà d'una comèdia que reuneixi les característiques necessàries per poder aplicar els coneixements rebuts en la primera part del taller, així com un repartiment adequat que permeti a tots els participants un volum de feina suficient i més o menys equitatiu.

El procés de muntatge de l'obra de teatre constarà de les fases següents:

• Treball de taula (Lectura i anàlisi del text).
  • Treball pràctic paral·lel (Sobre les situacions i els personatges).
  • “Aixecar” l’obra (Repartiment, moviments escènics bàsics i text).
  • L’assaig pròpiament dit (Interpretar i fixar).
  • “Vestir” l’obra (Escenografia, vestuari, atrezzo, so i il·luminació).
  • Darrers assajos (italianes, assajos tècnics i assajos generals).

3.    La funció final

La funció és l'acte de comunicació que ha de donar sentit a tot el projecte. Així doncs, un cop finalitzat el taller, l'obra treballada es presentarà en públic per tal que, tant els participants com tothom qui vulgui assistir-hi, pugui gaudir de la feina feta.

Professora: Marta Sorribas (Llicenciada en Art Dramàtic per l’Institut del Teatre de Barcelona).

Dates: 17 de novembre de 2023 al 13 de juny de 2024 (data provisional per la presentació de final de taller).
Horari:  Divendres, de 9:15 a 11:45h.
Lloc: Sala d'assaig 2 de l'edifici L’Àgora (Plaça Cívica de la UAB).
Preu: comunitat de la UAB 330€, altres 390€.

Inscripció online a partir del 6 de novembre de 2023 a les 10h (places limitades i assignades per ordre d'inscripció).

Informació per a totes les inscripcions

Més informació a:  inscripcions.cultura@uab.cat