Coneix el centre

La tecnologia, també en català

Imatge notícia projecte parla'm omnium 2024

Fem que la tecnologia parli català. Col·labora amb el projecte PARLA’M i aconseguim construir un gran banc de textos i veus en la nostra llengua.

15/05/2024

Des de la UAB col·laborem el Barcelona Supercomputing Center (BSC) i amb Òmnium Cultural en el projecte Parla’m, amb l’objectiu d’aconseguir que les tecnologies i intel·ligències artificials també estiguin disponibles en català. És una iniciativa que fem conjuntament amb les altres universitats de la Xarxa Vives.

Per això t’animem a col·laborar-hi pujant els teus apunts, treballs i altres documents en català que siguin de la teva autoria al web del projecte.

Desenes de mitjans de comunicació, escriptors i arxius, així com centenars d’estudiants, docents i investigadors d’arreu del país ja ho han fet! Els textos cedits no es publicaran enlloc i no perdràs cap dret d’autor. Els continguts són anonimitzats i tractats pel BSC, qui selecciona frases que compleixen certes característiques i les barreja amb frases provinents d’altres textos, utilitzant-los per ensenyar català als grans models de llenguatge. Pots consultar l’apartat de preguntes freqüents.

Gràcies per la teva col·laboració. Així aconseguirem que la tecnologia també parli en català!