Sala de premsa Premsa i mitjans

Viure i Conviure ofereix una oportunitat d'allotjament per a estudiants

Estudiants

La Fundació Roure impulsa el programa Viure i Conviure per oferir ajuda a dos col·lectius: estudiants universitaris que necessiten una opció econòmica d'habitatge i persones grans en situació de soledat. La UAB hi participa.

01/12/2020

La UAB participa al programa Viure i Conviure, una iniciativa que proporciona allotjament a estudiants en el domicili de persones grans en situació de soledat o que tinguin necessitat de companyia. Aquest projecte, doncs, obre una alternativa d'allotjament econòmic a l'àrea metropolitana de Barcelona per a universitaris amb pocs recursos.

El programa està impulsat per la Fundació Roure i promou una relació de convivència solidària i d'ajuda mútua en què l'alumnat participant, a més de trobar una solució a la qüestió de l'habitatge, contribueix a evitar l'aïllament social de les persones grans i fomentar la seva autonomia. D'aquesta manera, s'afavoreix també el contacte entre diferents generacions.

Poden participar-hi estudiants de fins a trenta anys (35 anys en el cas de postgraus, màsters o doctorats) matriculats en estudis universitaris que no tinguin residència a la mateixa ciutat on estudien i que puguin establir una convivència d'un curs com a mínim. Pel que fa als allotjadors, poden participar-hi persones de més de 65 anys, preferentment que visquin soles, amb un habitatge en condicions mínimes d'habitabilitat i higiene i amb un estat físic i psíquic que els permeti desenvolupar les tasques quotidianes amb autonomia.

Aquesta notícia s'emmarca dins dels següents ODS

• Salut i benestar
  • Reducció de les desigualtats