Sala de premsa Premsa i mitjans

Inauguració del curs acadèmic 2019-2020

Mercedes Pardo
La professora de la Universitat Carlos III Mercedes Pardo-Buendía, sociòloga experta en canvi climàtic, pronunciarà la lliçó magistral en la inauguració del curs 2019-2020 de la UAB el 18 de setembre, a les 12 h, al Rectorat. L'acte es podrà seguir en directe.

29/08/2019

Abans d'escoltar la lliçó que obrirà oficialment el curs acadèmic, el secretari general de la UAB, Rafael Rebollo, presentarà la memòria del curs 2018-2019, i exposarà un resum dels principals esdeveniments i fites que ha dut a terme la UAB aquest darrer curs.

A continuació, la professora Mercedes Pardo-Buendía, professora de Sociologia de la la Universidad Carlos III de Madrid i directora del grup de recerca  sobre Sociologia del Canvi Climàtic i Desenvolupament Sostenible, impartirà la seva lliçó inaugural, titulada Cambio climático: entre el colapso y la metamorfosis social. Perspectiva sociológica.

Mercedes Pardo-Buendía ha ocupat nombrosos càrrecs de representació acadèmica: membre del Comitè d'Avaluació de Ciències Socials i Jurídiques de l'ANECA i membre de la Comissió de Sostenibilitat de la Universidad Carlos III de Madrid.

Recentment la UAB s'ha sumat a la Declaració d’Emergència Climàtica tot secundant la iniciativa de l’Assemblea Ecologista de la UAB, que va redactar una carta oberta adreçada al conjunt de la universitat, on s'assenyala la responsabilitat que tenen les universitats com a “portaveus de la comunitat científica del país” de donar veu d’alarma davant aquesta crisi.

Per això, la UAB ha decidit declarar l’estat d’emergència climàtica i situar aquesta crisi com a nou lema de l'FMUAB19, que en les seves últimes edicions s’ha convertit en un espai de sensibilització pel seu impacte  i que impulsarà tot un conjunt d’activitats i accions que es treballaran amb tota la comunitat universitària.  El lema de l'FMUAB19 és “Emergència climàtica: la UAB actua!” .

Després de la lliçó inaugural que tractarà del canvi climàtic, tindrà lloc una actuació musical a càrrec del Cor de la UAB, dirigit per Poire Vallvé. L’acte finalitzarà amb els parlaments de Gabriel Masfurroll, president del Consell Social de la UAB; de Carlos Cordón, alcalde de Cerdanyola del Vallès; i de Margarita Arboix, rectora de la Universitat Autònoma de Barcelona.

La interpretació del Gaudeamus Igitur a càrrec del Cor de la UAB tancarà l'acte d'inauguració oficial del nou curs a la Universitat Autònoma.