Sala de premsa Premsa i mitjans

El vicerector Màrius Martínez destaca el paper de l’aprenentatge basat en reptes a l’ECIU University

El vicerector Màrius Martínez

Més de 300 estudiants s’han inscrit als 35 reptes que les institucions de l’ECIU University ofereixen durant el segon semestre amb l'objectiu d’abordar problemes locals, nacionals i globals amb un enfocament basat en desafiaments. En aquesta edició, la UAB n’organitza quatre.

11/02/2021

El vicerector de Relacions Internacionals, Màrius Martínez, ha estat l’encarregat d’obrir la trobada internacional amb la que s’ha volgut celebrar l’inici dels reptes de primavera de l’ECIU University. El vicerector ha destacat que els reptes suposen un “nou concepte metodològic” ja que “ens estem qüestionant permanentment”, ocupant un “paper clau a l’hora d’enfrontar-nos als reptes i contribuir amb solucions valuoses”. Martínez ha acabat la seva intervenció aconsellant l’estudiantat participant: “intenteu aprendre, contribuir, treballar en equip i feu networking”.

A continuació, Andrea Brose i Dorothea Ellinger, membres de la Universitat de Hamburg (Alemània), han definit l’aprenentatge basat en reptes com “una aproximació pedagògica en què els estudiants prenen part en situacions reals, rellevants i relacionades amb el seu entorn”. A més, s’han referit al canvi de rol que suposa aquesta metodologia on són els estudiants els que prenen el control i la responsabilitat del seu repte mentre que el professorat els guia cap a un pensament innovador.

Per la seva banda, Trym N. Holbek, de la Universitat d’Stavanger (Noruega), s’ha referit als estudiants com “pioners” i ha explicat aspectes més pràctics, com el reconeixement de la participació per part de les universitats tot afirmant que “els estudiants tindran un certificat que serà un document oficial de l’ECIU”.

La trobada ha acabat amb el testimoni de Robin Ross i Ivona Glišić, estudiants de la Universitat de Twente (Holanda) que van participar als reptes del 1er semestre. En aquest sentit, tant Ross com Glišić han afirmat que l’aprenentatge basat en reptes ha estat “una gran experiència” on van poder ajudar els responsables polítics d’Enschede en una estratègia per afavorir l’esperit emprenedor circular a la ciutat.

Reptes de la UAB

Dels 35 desafiaments oferts per al 2n semestre, la UAB n’organitza 4: Transformar el programa gratuït de distribució d'aliments garantint la seguretat alimentària per a grups vulnerablesSuperBlock de CovadongaProporcionar habitatges assequibles, dignes i eficients energèticament per garantir un dret bàsic i enfortir la vida comunitària i Aprofitar les oportunitats de l’economia digital per crear millors llocs de treball, fomentar la igualtat de gènere i generar riquesa comunitària.

Aquesta notícia s'emmarca dins dels següents ODS

• Salut i benestar
  • Reducció de les desigualtats