Vés al contingut principal
Universitat Autònoma de Barcelona
Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals (ICTA-UAB)

Isabelle Anguelovski assessora el Parlament Europeu sobre gentrificació verda i habitatge assequible

29 maig 2025
null Bluesky Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail

Isabelle Anguelovski, investigadora de l’ICTA-UAB, va ser convidada pel Comitè Especial del Parlament Europeu sobre la Crisi de l’Habitatge a la Unió Europea per assessorar els responsables polítics en temes clau com la gentrificació verda i la necessitat de garantir l’accés a un habitatge assequible. 

Isabelle Anguelovski a la comissió del Parlament Europeu

Aquest comitè especial, constituït el 30 de gener de 2025 en el marc de l’actual legislatura, té com a objectiu analitzar en profunditat les causes estructurals de la crisi d’habitatge que afecta nombrosos països europeus i proposar solucions concretes i aplicables a escala comunitària.

Entre les seves principals funcions hi ha l’anàlisi de les demandes actuals en matèria d’habitatge a tota la Unió Europea, l’estudi de les polítiques habitacionals vigents als Estats membres i la formulació de recomanacions concretes per contribuir al desenvolupament del futur pla europeu d’habitatge assequible promogut per la Comissió Europea. 

En el marc de la seva primera missió oficial, Isabelle Anguelovski va participar activament en la visita del comitè a Catalunya, on es va examinar l’impacte del turisme sobre l’accés a l’habitatge, especialment en ciutats com Barcelona. En aquests contextos, l’augment dels lloguers de curta durada ha provocat un increment dels preus del mercat immobiliari, dificultant l’accés a un habitatge digne per als residents locals. Les contribucions d’Anguelovski van ser claus per oferir al comitè una visió experta i basada en la recerca sobre com abordar aquests desafiaments. 

L’elecció de Barcelona com a destinació d’aquesta primera visita va ser valorada positivament pels membres del comitè, ja que es tracta d’una ciutat que exemplifica molts dels problemes i oportunitats en matèria d’habitatge a Europa. 

Durant l'any 2025, el comitè té previst visitar almenys tres ciutats més, sent la propera parada Viena, capital d’Àustria, al juliol. 

 

 

Dins de