EASEM
En què consisteix?
Entre el període de 2021 i 2027, el programa Erasmus espera mobilitzar un total de 10 milions d’estudiants europeus. Aquests provocaran una significativa petjada de carboni durant les seves estades fora de casa. Així i tot, avui en dia, no hi ha gaire coneixements sobre la petjada de carboni provocada pels estudiants d’Erasmus i com es pot intervenir per tal de disminuir-la i donar lloc a una transició cap a l’experiència d’Erasmus verd.
Els resultats d’aquest projecte podrien ajudar a les universitats a implementar mesures per tal de reduir les emissions de transport, ja que és una necessitat social deguda al moment de crisi climàtica que estem vivint.
- Institució coordinadora: UAB
- Investigador principal: Oriol Marquet
- Duració: 12 mesos
- Àrea de recerca: Transport i mobilitat, energia i sostenibilitat
- Paraules clau: Intercanvi Erasmus programa, pautes de mobilitat, hàbits del viatge, emissions de carboni
Membres de la UAB
Oriol Marquet
Doctor en Geografia
ORCID: 0000-0002- 7346-5664
Laia Mojica
Doctora en Geografia
ORCID: 0000-0002- 9629-815X
Oriol Roig
Candidat de Doctor en Geografia
ORCID: 0000-0003- 4843-7028
Carme Miralles-Guasch
Doctora en Geografia
ORCID: 0000-0003- 4821-9776
Marta-Beatriz Fernández
Tècnica de soport a la investigació (Departament de Geografia)
ORCID: 0009-0005-4497-3757
-
Universitat d'Aveiro
L’equip de la Universitat d’Aveiro és un grup expert en l'anàlisi de transportació i de factors de les emissions de carboni. Aporten els coneixements necessaris per a estimar la petjada de carboni i avaluar el potencial de la corba d’aquestes emissions a través d’intervencions d’informació.
Tot el seu conjunt de competències, que aporten un enfocament més tecnològic i mediambiental, es complementarà positivament amb les competències de l’equip de la UAB, ja que combinades permetran aconseguir un enfocament més holístic i sociotècnic de les qüestions de transport.
-
Universitat d'Aalborg
L’equip de la Universitat d’Aalborg aporta un doble conjunt de coneixements: un centrat en el comportament del transport (inclòs el transport de llarga distància) i l’altre centrat en els processos de planificació que estableixen les condicions de l'entorn construït que, posteriorment, determinen les opcions de desplaçament quotidià.
Per això, les seves aportacions seran molt valuoses a l’hora de comprendre a major escala les dades recollides en el projecte. A mesura que el projecte tracti d’extreure conclusions de l’anàlisi i busqui maneres d’avançar, l'experiència de l’equip d’Aalborg proporcionarà el marge necessari per crear propostes ambicioses.