Curs en Comunicació en els Arxius. L'Storytelling com a Estratègia

Formació especialitzada que capacita per conceptualitzar i desenvolupar eines de comunicació cultural per a la difusió del patrimoni documental

• Curs d'especialització UAB
  • Codi de l'estudi: 4133/3
  • 3a edició
  • Modalitat: Online
  • Crèdits: 3 ECTS
  • Inici: 14/02/2022
  • Final: 06/04/2022
  • Places: 30
  • Orientació: Professional
  • Preu: 475 €
  • Idioma de docència: Castellà (90%), Anglès (10%)
  • Lloc: ESAGED- Escola Superior d’Arxivística i Gestió de Documents EDIFICI BLANC CAMPUS DE LA UAB 08193 BELLATERRA (CERDANYOLA DEL VALLÈS)

Els documents preservats en els arxius estan plens d'històries que, ben explicades, permetran als professionals de l'arxivística desenvolupar campanyes de difusió d'impacte per donar a conèixer el llegat històric i documental de la societat actual.

El curs en Comunicació en els Arxius. L'storytelling com a Estratègia, formació pionera en l'àmbit universitari espanyol i iberoamericà, proporciona a l'estudiant competències vinculades a la comunicació cultural i a la difusió del patrimoni documental mitjançant el concepte d'storytelling: comunicar explicant històries a través de diverses estructures narratives.

L'storytelling és una eina tan antiga com efectiva. Des que vivia en coves prehistòriques, la humanitat ha transmès el coneixement mitjançant històries. En la societat actual, aquesta transferència es realitza a través de tots els mitjans possibles: pel·lícules, llibres, anuncis publicitaris, exposicions, programes de televisió, aplicacions de mòbil, etc. Són les narratives transmediàtiques, que, al costat de la gamificació i el branding o creació de marca, donen contingut al curs.

1. Introducció al curs
Apartat 1: La importància de la comunicació en les institucions arxivístiques
Apartat 2: El Pla de Comunicació
Apartat 3: Comunicació i Arxius

2. Per què funcionen les històries?
Apartat 1: 40.000 anys d’històries
Apartat 2: Del conte a l’storytelling

3. Com construir una bona història?
Apartat 1: Estructures narratives
Apartat 2: Els arguments universals

4. Narratives transmediàtiques
Apartat 1: El nou món de les narracions
Apartat 2: Exemples actuals de narratives transmediàtiques

5. Arxiu, marca i storytelling
Apartat 1: L'ús de l’storytelling per construir la marca de l'arxiu
Apartat 2: Branding culture, storytelling i arxius

6. Juguem?
Apartat 1: Què és la gamificació?
Apartat 2: Gamificació i storytelling. La seva aplicació en l’àmbit cultural

7. Storytelling personal. Tothom té una història per explicar(-se)

Sortides professionals

- Tasques de comunicació i difusió en l'àmbit de les institucions arxivístiques i empreses de gestió documental.
- Professional independent de la comunicació en el sector de la gestió i el patrimoni documentals.

Beques i ajuts

En el portal de beques de la UAB trobareu informació sobre convocatòries d'ajuts, beques, premis o subvencions destinats a la comunitat universitària..

Consulta la informació a la pàgina de beques, ajuts i convocatòries UAB.

Centres responsables

Escola Superior d'Arxivística i Gestió de Documents

Gestió Acadèmica

Telèfon: 935929710

Informació addicional

Vols rebre més informació?