Pla d'estudis Grau en Publicitat i Relacions Públiques
Competències bàsiques
- Que els estudiants hagin demostrat que comprenen i tenen coneixements en una àrea d'estudi que parteix de la base de l'educació secundària general, i se sol trobar a un nivell que, si bé es basa en llibres de text avançats, inclou també alguns aspectes que impliquen coneixements procedents de l'avantguarda d’'aquell camp d'estudi.
- Que els estudiants sàpiguen aplicar els coneixements propis a la seva feina o vocació d'una manera professional i tinguin les competències que se solen demostrar per mitjà de l'elaboració i la defensa d'arguments i la resolució de problemes dins de la seva àrea d'estudi.
- Que els estudiants tinguin la capacitat de reunir i interpretar dades rellevants (normalment dins de la seva àrea d'estudi) per emetre judicis que incloguin una reflexió sobre temes destacats d'índole social, científica o ètica.
- Que els estudiants puguin transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic tant especialitzat com no especialitzat.
- Que els estudiants hagin desenvolupat aquelles habilitats d'aprenentatge necessàries per emprendre estudis posteriors amb un alt grau d'autonomia.
Competències específiques
- Diferenciar les principals teories de la disciplina, els seus camps, les elaboracions conceptuals, els marcs i els enfocaments teòrics que fonamenten el coneixement de la disciplina i els seus diferents àmbits i subàrees, així com el seu valor per a la pràctica professional mitjançant casos concrets.
- Demostrar que coneix l'impacte social dels mitjans de comunicació.
- Identificar les tradicions comunicatives contemporànies catalana, espanyola i internacional i les seves modalitats d'expressió específiques, així com la seva evolució històrica i les teories i conceptes que les estudien.
- Demostrar un coneixement adequat de la realitat sociocomunicativa de Catalunya en el context espanyol, europeu i mundial.
- Gestionar creativament la comunicació persuasiva.
- Demostrar que coneix les característiques narratives i expressives d'un missatge publicitari creatiu.
- Establir objectius de comunicació i dissenyar les estratègies més adequades en el diàleg entre marques i consumidors.
- Analitzar les dades dels mercats (competència, imatge de marca) per a l'elaboració d'un pla de comunicació.
- Demostrar que coneix les teories del management en la direcció d'empreses publicitàries i organitzacions.
- Aplicar les tècniques creatives de la redacció d'anuncis.
- Utilitzar les diferents teories i tècniques de composició gràfica de textos.
- Demostrar que coneix les característiques expressives i narratives dels llenguatges audiovisuals.
- Usar una tercera llengua com a forma de treball i expressió professional en els mitjans de comunicació.
- Demostrar que coneix l'estructura i les funcions del context tecnològic que intervé en el procés de la comunicació publicitària.
- Utilitzar els diferents mètodes i instruments d'anàlisi que són habituals en la recerca en comunicació.
- Comunicar conceptes i dades complexes de manera senzilla a través dels instruments convencionals d'exposició i presentació públics de resultats de les investigacions.
- Aplicar els coneixements de les diferents disciplines de les ciències socials a l'estudi de la cultura com a paràmetre organitzador dels mercats, en l'àmbit de la publicitat com a sistema principal de la comunicació persuasiva.
- Demostrar que coneix la legislació desenvolupada en l'àmbit de la comunicació social.
- Demostrar que coneix els fonaments psicològics de la comunicació persuasiva (atenció, memòria, interès, processos d'associació d'idees, voluntat, desig).
- Descriure les principals tendències de consum i estils de vida de les societats contemporànies en els mercats occidentals.
- Expressar-se amb fluïdesa i eficàcia comunicativa en les dues llengües oficials de manera oral i escrita.
- Demostrar que coneix l'estructura professional i econòmica del sistema empresarial dels mitjans de comunicació.
- Demostrar que coneix les teories de la composició fotogràfica.
Competències transversals
- Divulgar els coneixements i les innovacions de l'àrea.
- Aplicar el pensament científic amb rigor.
- Aplicar la imaginació amb flexibilitat, originalitat i fluïdesa.
- Utilitzar les tecnologies avançades per al desenvolupament professional òptim.
- Buscar, seleccionar i jerarquitzar qualsevol tipus de font i document útil per a l'elaboració de missatges publicitaris.
- Demostrar capacitat de lideratge, negociació i treball en equip, així com resolució de problemes.
- Gestionar el temps de manera adequada.
- Demostrar capacitat d'autoaprenentatge i autoexigència per aconseguir un treball eficient.