Pla d'estudis Grau en Informàtica i Serveis

Competències bàsiques

En finalitzar el Grau, l'estudiant serà capaç de:

  • Posseir i comprendre els coneixements que li permetin integrar solucions informàtiques multimèdia i processos empresarials per a satisfer les necessitats d'informació de les organitzacions, permetent-los assolir els seus objectius de manera efectiva i eficient en termes de costos, donant-los així avantatge competitiu.
  • Aplicar de manera apropiada teories, procediments i eines pròpies de l'enginyeria en el desenvolupament professional de la informàtica (especificació, disseny, implementació, desplegament ' implantació- i avaluació de productes) de manera que es demostri la comprensió dels compromisos adoptats a les decisions de disseny.
  • Emetre judicis i valoracions, amb les dades recollides a partir de l'anàlisi dels requeriments formulats per una empresa o institució, amb l'objectiu d'implementar sistemes d'informació que l'integrin presentada de diverses maneres (text, imatge, àudio, animacions, vídeo, etc.).
  • Planejar, redactar i exposar oralment projectes informàtics per al sector serveis, tant per a empreses com per institucions, amb la finalitat de millorar els seus àmbits de treball i els seus negocis.
  • Dirigir i responsabilitzar-se de la posada en marxa i de la millora constant dels projectes informàtics elaborats, així com ser capaç de valorar el seu impacte econòmic i social.
  • Desenvolupar un grau suficient d'autonomia per emprendre estudis especialitzats de la seva branca de coneixement o estudis de qualsevol altre tipus al llarg de tota la seva vida professional.

Competències específiques

  • Demostrar coneixement i comprensió de fets essencials,conceptes, principis i teories relatives a la informàtica, així com a l'espectre de les seves disciplines de referència.
  • Dissenyar sistemes d'informació de manera robusta tenint en compte restriccions de temps i de cost.
  • Avaluar sistemes de hardware/software en funció d'un criteri de qualitat determinat.
  • Trobar solucions algorítmiques a problemes, comprenent la idoneïtat i la complexitat de les solucions proposades.
  • Demostrar coneixement i comprensió del context econòmic i organitzatiu en el qual desenvolupa la seva feina.
  • Analitzar, identificar i definir els requisits que han de satisfer-se per resoldre problemes o aconseguir objectius tant d'organitzacions com de persones.
  • Analitzar el paper i l'evolució de les Tecnologies de la Informació (TIC i Multimèdia) per a la seva inclusió en els serveis amb l'objectiu de millorar les seves característiques.
  • Dissenyar l'arquitectura, l'accessibilitat, l'ús i el disseny gràfic del sistema d'informació de l'empresa de serveis considerant l'experiència de l'usuari.
  • Adoptar la tecnologia per a que sigui realment eficient en el seu paper d'intermediari en el procés comunicatiu entre les empreses de serveis i els usuaris d'aquests sistemes.
  • Identificar els mecanismes que permeten la millora i avaluació de la productivitat i qualitat dels serveis, mitjançant la introducció de processos d'innovació, orientats a la satisfacció de l'usuari.

Competències transversals

  • Raonar i pensar científicament, buscant solucions als ocasionals problemes a través d'una visió global del context.
  • Treballar de manera autònoma gestionant el temps i els recursos disponibles.
  • Treballar en equip, en entorns multidisciplinaris i multilingües, respectant el rol dels diversos membres de l'equip.
  • Comunicar-se i transmetre idees i resultats de manera efectiva a un públic especialitzat i no especialitzat, així com en anglès.
  • Assumir la responsabilitat social, ètica, professional i legal que es derivi de l'exercici de la pràctica professional.
  • Demostrar orientació cap a la qualitat i la millora continua, mantenint-se al dia en el món de l'enginyeria.