La Coralina en color

Cartell de l'exposició Corolina en Color

El miércoles 30 de marzo, a las 19 h, tendrá lugar la presentación “La Coralina en color” en el Museu d'Arqueologia de Catalunya – Barcelona, resultado del Proyecto de Innovación Docente "Com li donem sentit al patrimoni de l'antiguitat clàssica avui? una aposta de CBL per incorporar el passat en els reptes de la nostra societat".

29/03/2022

Durant el curs 2021-2022, en l’assignatura d’Art Romà del Grau del Departament d’Art i de Musicologia, s’ha dut a terme el projecte anomenat Com li donem sentit al patrimoni de l'antiguitat clàssica avui?, una aposta de CBL per incorporar el passat en els reptes de la nostra societat". Es tracta d’unt Projecte d’Innovació Docent impulsat per la Coordinació de Formació i Innovació Docent de l'Institut de Ciències de l'Educació i la Unitat de Formació i Desenvolupament Professional de la UAB per donar suport a la innovació i a la millora de la qualitat docent.

En el transcurs del projecte, l’alumnat que hi ha participat ha treballat diversos aspectes sobre la difusió del patrimoni de l’antiguitat clàssica en la nostra societat. Usant la metodologia d’aprenentatge per reptes s’ha promogut la percepció dels estudiants de què el coneixement sobre el passat també genera interès ara i inclús pot resoldre problemàtiques actuals tot oferint propostes professionalitzadores a partir de matèries més teòriques de la història de l’art així com eines per obrir nous ventalls ocupacionals. Per tal de dur-ho a terme, s’ha treballat amb el laboratori i els professionals de l’UAB OpenLab i el DissenyLab, de la mà de l’Igor Bogdanovic, l’Anna Alcón i l’Oriol Vicente.

Un dels projectes és la “La Coralina en color”, una proposta de reconstrucció d’una escultura hel·lenística i de la seva policromia a partir d’un cap femení del Museu d’Arqueologia de Catalunya (MAC), realitzat per Laura Collados, Emma G. Soler, Marjorie Ruvira, Anna Salinas i Cristina Sánchez, amb l’ajuda de la Nuria Martínez i la supervisió de la Montserrat Claveria i la Saray García. Com a part dels resultats d’aquest treball, es farà una exposició al MAC-Barcelona a partir de principis d’abril i el dimecres 30 de març, a les 19 h, se celebrarà una xerrada sobre la tasca duta a terme a càrrec de les autores del treball. Les inscripcions es poden fer a través del telèfon 93 423 21 49 o del correu electrònic  macvisites.acdpc@gencat.cat