Exposició sobre grans dones economistes

Primera exposició del cicle “Dones en les Ciències socials”

09/03/2020

Coincidint amb la inauguració de l’exposició “Grans dones economistes”, creada per la Facultat d’Economia i Empresa i on s’ha volgut fer ressò de les trajectòries acadèmiques de les economistes Joan Robinson, Elinor Ostrom i Esther Duflo, la Biblioteca de Ciències Socials ha inaugurat un cicle d’exposicions sota el títol “Dones en les ciències socials”.

Aquest cicle comença enguany amb l’exposició “Dones en les ciències socials: economia”, on es mostren llibres i articles de revistes escrits per aquestes tres economistes. Es tracta d’una exposició presencial que es pot visitar a l’expositor d’entrada de la Biblioteca durant tot el mes de març.

En la tria d’Elinor Ostrom i Esther Duflo ha estat clau el fet que elles dues han estat les úniques dones guardonades amb el premi Nobel d’Economia. Quant a Joan Robinson, és considerada una de les pioneres més importants en el camp de la teoria econòmica.

La intenció és que cada any, coincidint amb el Dia Internacional de la Dona, la Biblioteca dediqui una exposició sobre dones en l’àmbit de les ciències socials, col·laborant així amb les Facultats d’Economia i Empresa, de Dret i de Ciències Polítiques i de Sociologia.

L’any que ve, coincidint amb el 50 aniversari de la Facultat de Dret, l’exposició es destinarà a la trajectòria acadèmica de dones en el dret, sota el títol “Dones en les ciències socials: Dret”