Col·lecció de filosofia de Kurt Hübner

Ja es pot accedir a tota la biblioteca personal de Kurt Hübner a la Biblioteca d’Humanitats. Es tracta de gairebé 1400 volums principalment sobre Filosofia

26/09/2018

El professor Hubner va néixer a Praga l'1 de setembre de 1921 i va morir a Kiel el dia 8 de febrer de 2013. Va ser Catedràtic de Filosofia a les Universitats de Berlín i de Kiel i es va interessar per diferents camps filosòfics, com el mite, la filosofia de la religió, la teoria de l'art, la teoria de la música i la filosofia de la ciència. Hübner va ser president des de 1969 fins 1975 de la Deutsche Gesellschaft für Philosophie.

L'any 2014 va arribar a la Biblioteca d’Humanitats la seva biblioteca personal. Es tracta d'un llegat de la seva família, que va ser gestionat gràcies a la iniciativa dels professors Alexander Fidora (Departament de Ciències de l'Antiguitat i de l'Edat Mitjana), Thomas Sturm (Departament de Filosofia) i Matthias M. Tischler (Institut d'Estudis Medievals). Hi van col·laborar el Departament de Ciències de l'Antiguitat i de l'Edat Mitjana, el Departament de Filosofia i el projecte MICINN FFI 2011-23545 (dirigit pel professor ICREA A. Fidora), a més de la pròpia Biblioteca.

Col·lecció de filosofia de Kurt Hübner